Batı Anadolu Grubu’nun hem yetişkinlerin, hem de gelişme çağındaki çocukların kaliteli ve sağlıklı bir yaşam sürdürmeleri için yeterli ve dengeli beslenme, düzenli egzersiz yapma alışkanlığı geliştirmelerine katkıda bulunduğu “İyi Pazarlar” projesi ikinci yılını tamamladı. Bugüne dek Ege bölgesinde gerçekleştirilen 30’u aşkın pazar ziyaretinde 41 bin kişiye ulaşıldı.
Grubun geçtiğimiz yıl 50. kuruluş yıldönümü dolayısıyla hayata geçirdiği “İyi Pazarlar” projesi herkes için daha sağlıklı ve kaliteli bir yaşam yolculuğuna katkıda bulunmayı amaçlıyor. “İyi Pazarlar” ekibi bu yıl Bomonti Organik Pazarı’ndaki başlama vuruşunun ardından Nisan ve Mayıs aylarında Tire’den Seferihisar’a, Bornova’dan Söke’ye Ege’nin belli başlı pazarlarına uğrayarak bilgilendirici yayınlar ve hediyeler dağıttı. Pazara alışverişe gelen halkla buluşan ekip, pazar ziyaretçileriyle gerçekleştirdiği hem eğlenceli hem bilgilendirici sohbetlerde doğru beslenmenin, mevsimine uygun ürünleri tercih etmenin, yeterli miktarda taze sebze ve meyve tüketmenin önemini aktardı.
Sağlıklı yaşama farkındalık yaratıyoruz
Batı Anadolu Grubu’nun İcra Kurulu Üyesi Feyyaz Ünal, sağlıklı yaşam gibi günümüzde önemi günden güne artan bir bilinçlendirme kampanyasıyla halka birebir temas etme şansını elde etmekten dolayı duydukları memnuniyeti ifade ederek şunları söyledi:
“İyi Pazarlar ekibimizle iki sene boyunca Ege bölgesinde 30’u aşkın pazar ziyareti gerçekleştirdik. Gittiğimiz pazarlarda yerel halkın yanı sıra pazar esnafı da bizi büyük bir misafirperverlikle ağırlayarak, ilgi gösterdi. Tekrar gittiğimiz pazarlarda esnaf ve ziyaretçiler bizi hatırladı, bizlerle yine karşılaşmaktan dolayı duydukları mutluluğu ifade etti.”
Pazar ziyaretlerinde gerçekleştirdikleri halk röportajlarında aldıkları geri dönüşlerle önemli çıktılar elde ettiklerine değinen Ünal: “Bu sene “İyi Pazarlar”a dahil ettiğimiz halk röportajlarında projemizin odağındaki geleneksel semt pazarları ve sağlıklı yaşam konularına yönelik pazar ziyaretçilerine sorular sorarak halkın nabzını tutmak istedik. Röportajlarda halkın hem eski gelenekleri kaybetmemek hem de daha taze ürünleri bulabilmek için semt pazarlarından alışveriş yapmaktan memnun olduğunun yanı sıra semt pazarlarını eskisi kadar ucuz bulmadığını ifade eden bazı olumsuz geri dönüşler de aldık.
Bununla birlikte ziyaretçilerin ilgisi doğrultusunda, sağlıklı beslenmeye önem verdiklerini görmek bizi oldukça mutlu etti. Çünkü halk röportajlarında gördük ki insanlar sağlıklı beslenme konusunda temelde bilgi sahibiyken bildiklerini uygulamada yetersiz kalıyor. Bu noktada pazar ziyaretlerinde halka doğrudan temas ederek, “İyi Pazarlar” projesinin birincil amacı olan sağlıklı yaşama farkındalık yaratmaktan da oldukça memnunuz” dedi.
“Domates, Biber, Patlıcan” küçükten büyüğe 24.500 bin kişiye ulaştı
“İyi Pazarlar” projesi, özellikle çocukluk döneminin gelişim ve zihinsel faaliyetler açısından kritik önem taşıdığı bilinciyle sadece yetişkinlerin değil gelişme çağındaki çocukların da yeterli ve dengeli beslenme alışkanlığı geliştirmelerine katkıda bulunmayı amaçlıyor. Bu doğrultuda konuyla ilgili uzmanlar tarafından hazırlanan çocuklara yönelik sağlıklı beslenme kitabı “Domates Biber Patlıcan”, çocukların doğru beslenme alışkanlığı kazanması, temel besinlerin faydalarını keşfetmeleri ve ev yemeklerini severek tüketmelerine yönelik bilgileri içeriyor. Ziyaret edilen pazarlarda çocuklar kadar aileleri tarafından da büyük ilgi gören “Domates, Biber, Patlıcan” toplamda 24.500 bin kişiye ulaştı.
“İyi Pazarlar” iki yılın sonunda Ege’nin 30’u aşkın geleneksel pazarına, 94 ziyaret gerçekleştirdi. Ulaşılan 41.000 kişiden 6.700’ü diyetisyen ile görüşerek analiz yaptırırken 7.250 kişi ödül kazandı. Pazar ziyaretçileri arasından 270 kişiyle hem eğlenceli hem bilgilendirici içerikli halk röportajları gerçekleştirildi. Sağlık Bakanlığı İzmir İl Sağlık Müdürlüğü işbirliğiyle gerçekleştirilen çalışmada uzmanlardan sağlıklı beslenme önerisi alan 680 kişi aile hekimi kontrolünde sağlıklı beslenme ve fiziksel aktivite önerilerine uyacağına dair Sözüm Söz anlaşmasını imzaladı.
Önceki HaberÇİMSA, SU’DAKİ AYAKİZİ’Nİ HESAPLADI
CemenTürk Dergisi
CemenTürk, 2008 yılından itibaren iki ayda bir yayınlanan hazır beton ve çimento sektörüne ait bir sektör dergisidir. AjansGN’nin öncü, yenilikçi ve istikrarlı kimliğiyle sektörel yayıncılığa önemli bir ivme kazandıran CemenTürk, sektörün ortak sesi olmaya devam etmektedir.
Benzer İçerikler
Yorum Yap