Türkiye’nin lider yapı malzemeleri şirketlerinden Akçansa tarafından bu yıl sekizincisi düzenlenen Betonik Fikirler Proje Yarışması, Türkiye’nin dört bir yanındaki 117 üniversiteden 1340 kişinin katılımıyla gerçekleşti. Bu yıl kendi rekorunu kırarak gerçekleşen Betonik Fikirler’in ödül töreni, 24 Mayıs Çarşamba günü Sabancı Center’da yapıldı.
Törene, Sabancı Holding CEO’su Mehmet Göçmen, Sabancı Holding Çimento Grup Başkanı Mehmet Hacıkamiloğlu, Akçansa Genel Müdürü Şahap Sarıer’in yanı sıra Betonik Fikirler Proje Yarışması jüri üyeleri, Akçansa çalışanları, iş ortakları ve finalist öğrenciler katıldı.
Yarışmaya sunulan projeler, İstanbul Teknik Üniversitesi’nden Prof. Dr. Mehmet Ali Taşdemir, Sabancı Üniversitesi Yönetici Geliştirme Birimi Direktörü Dr. T. Cüneyt Evirgen, Marka Danışmanı Temel Aksoy ve Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen tarafından değerlendirildi. Jüri değerlendirmesi sonucunda 8. Betonik Fikirler Yarışması’nın birinciliğini, Pamukkale Üniversitesi ve İstanbul Bilgi Üniversitesi öğrencilerinin Karbonmonoksit Karbonla Non-Toksik Grubu aldı. İkinciliği Yeditepe Üniversitesi ve İstanbul Teknik Üniversitesi’nden Grup SABU alırken, Boğaziçi Üniversitesi öğrencilerinden oluşan Grup Cementie yarışmayı üçüncü olarak tamamladı. Jürinin değerlendirmeleri sonrası İstanbul Teknik Üniversitesi ve İstanbul Bilim Üniversitesi’nden Grup Gravitton ile Anadolu Üniversitesi ve İstanbul Arel Üniversitesi’nden Grup Yankı Beton Jüri Özel Ödülü’nün sahibi oldu.
Gençler çimento ve betonu yeniden yorumladı
Birincilik ödülünü alan Karbonmonoksit Karbonla Non Toksik Grubu, aktif karbon kullanarak, doğal havalandırma yapılamayan, yalnızca mekanik yöntemlerle havalandırılabilen alanlar için insan sağlığını tehdit edebilecek gazların, üretilen beton ile emilimini sağlayacak projesi, tüneller, kapalı otoparklar, hastanelerde kullanmak üzere betonu yeniden yorumluyor.
Birinci grup üyelerine MacBook Air, ikinci grup üyelerine Apple Watch, üçüncü grup üyelerine ise Drone hediye edildi.
Göçmen: “Yeni neslin beklentilerini karşılamak için biz hazırız”
Sabancı Holding CEO’su Mehmet Göçmen, ödül töreninde yaptığı konuşmada “Bugün artık ülkelerin önem sıralamasında yenilikçilik, yaratıcılık ve buluş yapma kapasiteleri belirleyici rol oynuyor. Bunun için de gençlerin zihinlerinden, yaratıcılıklarından ve girişimci ruhlarından yararlanmak zorundayız. Biz mühendis ağırlıklı bir şirketiz. Türkiye’de kalifiye mühendislerin en çok çalışmak istediği şirketlerin başında geliyoruz. Ve şimdi bu güçlü yönlerimize bir yenisini daha ekliyoruz. Yeni neslin beklentilerini karşılamak için biz hazırız.” dedi.
Hacıkamiloğlu: “Gençlerimiz, sektöre katkı sağlamaya devam edecek”
Sabancı Holding Çimento Grup Başkanı Mehmet Hacıkamiloğlu, üniversite sanayi iş birliğinin önemine değinerek “Üniversite sanayi iş birliği iki tarafa da kazandırıyor; bir yandan hem sınırlı kaynakları maksimum verimle kullanmak, hem de genç nüfusun sadece teorik değil, pratik eğitim almasına destek olmak açısından önemli. Bu karşılıklı iş birliğinin, birçok ülkede ekonomik gelişimi hızlandırmak yönünde önemli katkısı var. Betonik Fikirler Proje Yarışması da üniversite ve sanayiyi ortak beklentiler etrafında buluşturan bir yarışma.. Bu yarışma ile gençlerimiz sektörümüze katkı sağlamaya devam edecek.” dedi.
Sarıer: “Hep birlikte yeni bir rekora imza attık”
Akçansa’nın genç yeteneklere büyük önem verdiğini belirten Akçansa Genel Müdürü Şahap Sarıer ise “Bu yıl ‘Yürü Fikir Yürü’ temasını işlediğimiz yarışmamıza 117 farklı üniversiteden, 1340 başvuru yapıldı. Hep birlikte yeni bir rekora imza attık. Bu ilgi bize gösteriyor ki, fikrine önem verilmesini isteyen, çevresindeki sorunları fark eden, geleceği için endişelenen ve bunu düzeltmek için istek duyan gençlerimiz var. Biz de her zaman gelecek için çalışan gençlerimizin yanındayız” diye konuştu.
Akçansa, Betonik Fikirler Proje Yarışması jüri üyelerinin her biri adına 1 çocuğun 1 yıllık eğitim masrafını karşılayarak TOÇEV’e destekte bulundu. Akçansa Genel Müdürü Şahap Sarıer, günün anısına jüri üyelerine TOÇEV sertifikalarını hediye etti.
CemenTürk Dergisi
CemenTürk, 2008 yılından itibaren iki ayda bir yayınlanan hazır beton ve çimento sektörüne ait bir sektör dergisidir. AjansGN’nin öncü, yenilikçi ve istikrarlı kimliğiyle sektörel yayıncılığa önemli bir ivme kazandıran CemenTürk, sektörün ortak sesi olmaya devam etmektedir.
Benzer İçerikler
Yorum Yap