Latin Amerika’nın önde gelen çimento şirketi Cementos Argos, 2026 yılı üçüncü çeyrek sonuçlarını açıkladı. Şirket, Amerikan pazarına hizmet verecek agrega platformunu güçlendirme çalışmalarında ilerleme kaydederek iki yeni liman konumunu güvence altına aldı ve ilk ürün sevkiyatını gerçekleştirdi.

Şirket açısından 2025 yılı, temettüler, Grupo Sura hisselerinin ayrıştırılması ve hisse geri alımlarının birleşimiyle dönem sonunda toplam %25 getiri sağlayarak hissedarlara yönelik dağıtımlar açısından önemli bir yıl oldu. Grupo Argos’un bir şirketi olan Cementos Argos, yılın üçüncü çeyreğini olumlu sonuçlarla tamamladı; bu tablo şirketin operasyonel verimlilik ve sürdürülebilir büyümeye odaklanan stratejisinin etkinliğini ortaya koydu.

Şirket, 2025 yılı boyunca 3,9 trilyon peso gelir, 928 milyar peso FAVÖK ve 659.000 milyon peso net kâr açıkladı; net kâr geçen yılın aynı dönemine kıyasla üç kat artış gösterdi. Piyasa değeri %288 yükselerek 3,49 milyar ABD dolarına ulaştı ve dolar bazlı toplam getiri (TSR) %554 ile güçlü değer yaratımını ortaya koydu.

Şirket, tüm coğrafyalarda uyguladığı operasyonel iyileştirmeler sayesinde yıllık hedefi olan %25’lik FAVÖK marjına planlanandan bir yıl önce ulaşma yolunda ilerliyor. Sene başından bu yana açıklanan FAVÖK marjı %24 seviyesinde gerçekleşti.

Şirket, ABD pazarına yeniden giriş stratejisinde de somut ilerlemeler kaydederek agrega platformunu güçlendirdi. Bu kapsamda ürün kalitesinin doğrulanması ve ABD’nin güneydoğu kıyısında iki yeni liman pozisyonunun güvence altına alınması önemli kilometre taşları olarak öne çıktı. Kasım ayında başlayacak ilk ticari sevkiyatla birlikte Argos, 2030 yılına kadar 200 milyon ABD doları ek FAVÖK yaratmayı hedefleyen organik büyüme planını kararlılıkla sürdürüyor.

Üçüncü çeyrek sonuçlarını değerlendiren Cementos Argos CEO’su Juan Esteban Calle “Bu sonuçlar, stratejik disiplinimizin ve ekibimizin sürdürülebilir değer yaratma konusundaki kararlılığının açık bir göstergesi. Yıl sonu görünümüne dair iyimserliğimizi koruyor, ABD pazarına yeniden giriş ve uluslararası varlığımızı güçlendirme yönündeki çalışmalarımızı kararlılıkla sürdürüyoruz.” dedi. 

Paylaş

CemenTürk, 2008 yılından itibaren iki ayda bir yayınlanan hazır beton ve çimento sektörüne ait bir sektör dergisidir. AjansGN’nin öncü, yenilikçi ve istikrarlı kimliğiyle sektörel yayıncılığa önemli bir ivme kazandıran CemenTürk, sektörün ortak sesi olmaya devam etmektedir.

Comments are closed.

© 2022 CemenTürk Dergisi - Tüm Hakları Saklıdır.

HAKKIMIZDA

CemenTürk, 2008 yılından itibaren iki ayda bir yayınlanan hazır beton ve çimento sektörüne ait bir sektör dergisidir. AjansGN’nin öncü, yenilikçi ve istikrarlı kimliğiyle sektörel yayıncılığa önemli bir ivme kazandıran CemenTürk, sektörün ortak sesi olmaya devam etmektedir.

Exit mobile version