Çimento, Cam, Seramik ve Toprak Ürünleri İhracatçıları Birliği (ÇCSİB), 2024 yılını yaklaşık 4,5 milyar dolarlık ihracatla tamamlayan üye firmaları için “İhracatın Şampiyonları”nı açıkladı.
Seramik, çimento, cam sektörlerinin ihracatçı firmalarını bünyesinde bulunduran ve 2 binin üzerinde üyesiyle tek ve koordinatör ihracatçı birliği olan Çimento, Cam, Seramik ve Toprak Ürünleri İhracatçıları Birliği (ÇCSİB), 2024 yılının ihracat şampiyonlarını açıkladı. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Dış Ticaret Kompleksi’nde düzenlenen 7. İhracatın Şampiyonları Ödül Töreni’ne Ticaret Bakan Yardımcısı Volkan Ağar, TİM Başkanı Mustafa Gültepe, Ankara Sanayi Odası (ASO) Başkanı Seyit Ardıç, ÇCSİB Başkanı Erdem Çenesiz, ÇCSİB Başkan Yardımcıları Tansu Kumru ve Abdulhamit Akçay ile birlik üyesi firmalar katılım gösterdi.
Medcem Global, Çimsa, Nuh Çimento, Akçansa ve Batı Anadolu Şirketler Topluluğu,çimento sektöründe en fazla ihracat yapan firmalar olarak 7. İhracatın Şampiyonları Ödül Töreni’nde ödüle layık görüldü.
Törende konuşan ÇCSİB Başkanı Erdem Çenesiz, son iki yılda yaşanan ihracat kayıplarına rağmen, 2025’in sektörde geri dönüş yılı olmasını beklediklerini ifade etti. Çenesiz, küresel rekabetin arttığını, özellikle Çin’in agresif fiyat politikalarıyla ana pazarlarda kayıplar yaşandığını belirtirken, Türk firmalarının bu dönemde tasarım, kalite ve lojistik gücüyle fark yarattığını vurguladı. Çenesiz, “Rekabet yalnızca fiyatla sınırlı değildir. Bu nedenle alıcılara ürün kalitemizi, tasarım gücümüzü, lojistik kabiliyetimizi iyi anlatmalıyız. Ayrıca kendimizi sadece AB ve ABD gibi pazarlarla sınırlamayıp Latin Amerika, Afrika gibi pazarlardaki payımızı da artırmalıyız” dedi.
Türk Çimentosu Global Pazarda Güven Kazanıyor
Türk çimento sektörünün 2024 yılında yaşanan zorluklara ve yüksek maliyet dezavantajına rağmen ihracat pazarlarında kesintisiz bir şekilde hizmet vermeyi sürdürdüğüne vurgu yapan ÇCSİB Başkan Yardımcısı Abdulhamit Akçay, “Geçen yıl 100 ülkeye yaptığımız 19 milyon tonluk 1,1 milyar dolar seviyesindeki ihracat ile Türk çimento sektörünün güvenilir ve güçlü bir partner olma özelliğini bir kez daha ortaya koyduk. Dünya toplam çimento ve klinker ihracatının yüzde 10’unu ve deniz yoluyla yapılan ihracatın yüzde 15’ini gerçekleştirdik. Aynı dönemde ülkemizde depremden etkilenen bölgedeki çimento tedarikini de kesintisiz şekilde sürdürdük. İhracatımızda ABD başı çekerek lider olmayı sürdürüyor. Türk çimento sektörü, ABD’nin çimento ithalatının yüzde 30’unu, toplam çimento tüketiminin ise yüzde 7’sini tek başına karşılayarak Amerika’nın en önemli ve güvenilir ticari partneri konumunda bulunuyor. Suriye de ihracatımızda Amerika’nın ardından gelerek önemini korumaya devam ediyor. Ayrıca İtalya, Bulgaristan başta olmak üzere Avrupa ve Fildişi Sahili, Gana gibi Afrika ülkeleri de vazgeçilmez pazarlarımız arasında yer alıyor. Avrupa, Kuzey Afrika ve Orta Doğu’dan yapılan toplam ihracatın ise yüzde 27’sini tek başımıza karşılıyoruz. Bu yılın ilk dört ayında da ihracatımızı miktar bazında yüzde 14 artırarak başarımızın devam edeceğini gösterdik” ifadelerini kullandı.