Holcim, kârlı büyümeye ve sürdürülebilir inşaatta liderlik etmeye odaklanan yeni NextGen Growth 2030 stratejisini açıkladı. Şirket, Latin Amerika, Avrupa, Kuzey Afrika ve Avustralya’daki kilit pazarlarda büyümeyi hızlandırmayı hedeflerken aynı zamanda Latin Amerika’daki sanayileşme trendlerinden faydalanmayı planlıyor. Stratejinin önemli hedeflerinden biri, 2030 yılına kadar 20 milyon tonun üzerinde inşaat yıkım malzemesini geri dönüştürülmesi.
Strateji, Holcim’in yüksek değerli Yapı Çözümleri segmentini genişletmeye odaklanırken bu segmentin net satışların %50’sini oluşturması planlanıyor. Holcim ayrıca, yenilikçi enerji verimli yapı sistemlerine yatırım yaparak onarım ve yenileme çözümleri talebinin artan ihtiyacını karşılamayı hedefliyor.
CEO Miljan Gutovic, bu stratejinin küresel megatrendler olan şehirleşme ve enerji verimli inşaatla uyumlu olduğunu vurgulayarak, “Holcim, kentleşmeden enerji tasarruflu yenilemeye kadar inşaatın geleceğini şekillendiren güçlü mega trendlerden faydalanmak için NextGen Growth 2030 aracılığıyla en iyi şekilde konumlandırıldı. Yüksek değerli Bina Çözümlerini genişletmek Holcim’in dönüşümünün önemli bir parçası. Bu yeni strateji ile hissedar değerini artırmak için önemli büyüme fırsatlarını ortaya çıkarıyoruz.” dedi.
Holcim’in finansal hedefleri arasında yıllık net satış büyümesinin %3-5, sürekli EBIT büyümesinin %6-10 ve nakit dönüşüm oranının %50 olması yer alıyor. Sürdürülebilirlik hedefleri arasında ise 2030 yılına kadar emisyonların %30 azaltılması ve ECOPact ile ECOPlanet ürünlerinin RMX ve çimento satışlarının %50’sinden fazlasını oluşturması bulunuyor.