“Yetenek maçı kazandırır. Ama zekâ ve takım oyunu şampiyonluğu.” -MichaeI Jordan-
Türkiye’de ve dünyada yaptığı anahtar teslim işlerle çok sayıda büyük projeye imza atan Sintek Group, ekip işine, analitik zekâya verdiği önemle başarıdan başarıya koştuğu yolun karşılığını basketbol sahasında buldu.
“İz Bırakır” diyerek Türk Basketbolunun “Pegasus”u Harun Erdenay’ın baş rolünü üstlendiği yeni reklam filmi takım oyununu, adanmışlığı ve heyecanıyla Sintek ruhunu da ortaya koyuyor.
Basketbolun da hayat gibi hırs, yetenek, takım ruhu, analitik zekâ, güç gibi olgulardan beslendiğini izleyicilere aktaran reklam filmi hakkında Sintek Group Kurucu Ortağı Onur Atakay ve Türk basketbolunun efsane isimlerinden Harun Erdenay ile konuştuk.
Sintek Group’un basketbol temasıyla hazırladığı son reklamı oldukça ilgi çeken bir çalışma oldu. Öncelikli olarak neden böyle bir reklam filmi hazırlamaya karar verdiniz? Sizi bu çalışmaya iten faktörler neler oldu?
(OA)
Her şeyden önce geçmişinde basketbol olan biri olarak Sintek ruhunun bana daima basketbol sahasını hatırlattığını söylemem gerek. Bunu ilerleyen cümlelerde daha net açıklamak mümkün. Daha genelinden okuyacak olursak; tüm dünyada, hemen hemen her alandaki gelişmelere ve güncel duruma baktığınızda genel olarak trendin daha fazla bireyselleşme ve ben merkezli olma yolunda gittiğini görüyorsunuz. Bunu hem kurumsal hem de özel yaşamda çok daha sık görmek mümkün artık. Bütün stratejiler bunun üzerine kuruluyor ve ilerliyor. Ancak mevcut şartlara göre bir şeyleri yönetmek her geçen gün daha da zorlaşırken birlikte çalışmak, birbirine destek olmak, bireysel kazanımlardan ziyade toplum ya da ekip olarak kazanmayı öne çıkarmak çok daha önemli artık. Buna bir noktada hepimizin de mecbur olduğunu düşünüyorum.
Ben de eski bir basketbolcuyum, ticari kaygılardan uzak bir çalışma yapma kararımız da tam olarak bu noktada doğdu. Bahsettiğim değerlerin hatırlanması için en doğru noktanın da basketbol sporu olacağını düşündüm. Ardından da gerekli şartları sağlayarak bu projeye başlama kararı aldık. Bir anlamda basketbolun doğasında yer alan unsurları, duyguları, yaşama dair benzer yanları tekrar hatırlatmak istediğimiz duygularla anlatmaya gayret ettik diyebiliriz.
Bu sektörde çok sık karşılaşmadığımız bir reklam filmine imza attınız. Bu reklam filmi ile kimlere, nasıl bir mesaj vermek istiyorsunuz?
(OA)
Ekip çalışmasının önemi, doğru planlama, iyi uygulama ve takım ruhunun her zaman organizasyonların ana odağı ve önceliği olmasına önem veririz. Tıpkı basketboldaki gibi. Ayrıca asıl katma değeri yaratanın ve uzun vadeli sonuçları getirenin de bu değerler olacağını düşünürüz. Reklam filmimiz tam olarak bu değerleri öne çıkaran ve içerisinde basketboldan mesajların olduğu bir strateji ile hazırlandı.
Sintek çok başarılı, uluslararası güçte işler yapan bir kuruluş. Rahatlıkla sürece değil sonuca odaklanan; başardığımız işleri, yaptığımız projeleri gösteren bir reklam filmi çıkarabilirdik. Oysa takımımız olmadan, ekip arkadaşlarımızın el birliği ve emekleri olmadan bu başarılar gelmez, o top potaya girmezdi. Haliyle odağımız mühendisliğin düsturu ve takım oyunu oldu. Çalışma arkadaşlarımızı ve çok değerli Harun Erdenay’ı sahada görmek çekimlerde beni de çok heyecanlandırdı.
Onur Atakay
“Sintek çok başarılı, uluslararası güçte işler yapan bir kuruluş. Rahatlıkla sürece değil sonuca odaklanan; başardığımız işleri, yaptığımız projeleri gösteren bir reklam filmi çıkarabilirdik. Oysa takımımız olmadan, ekip arkadaşlarımızın el birliği ve emekleri olmadan bu başarılar gelmez, o top potaya girmezdi. Haliyle reklam filmi için odağımız mühendisliğin düsturu ve takım oyunu oldu.”
Reklam filminizde Türk basketbol efsanesi Harun Erdenay rol aldı. Hem aktif kariyeri hem de Türk basketboluna katkıları ile efsane isimlerden biri olan Erdenay ile çalışma fikri nasıl doğdu?
(OA)
Harun Erdenay, sporcu geçmişi ve kariyeri, spor ahlakı ile Türk basketbol tarihine damga vurmuş örnek bir spor adamı. Sadece basketbol özelinde değil, bir sporcunun nasıl olması gerektiğini de gösteren örnek bir spor insanı. Çok özel bir karakter.
Bizim vermek istediğimiz mesajlar ve basketbolun içinde yer alan değerleri Harun Erdenay’dan daha iyi anlatacak ve aktaracak bir isim bulamazdık diye düşünüyorum. Ben kendisinin çok eski bir hayranıyım ve aynı zamanda yıllara dayanan da bir abi-kardeş ilişkimiz bulunuyor. Böyle bir reklam filmi çekme fikri doğduğunda kendisine teklifte bulunduk ve o da büyük bir tevazu göstererek bizi kırmadı. Teklifimizi kabul etti. Tüm Sintek ailesi adına kendisine teşekkürlerimizi bir kez daha yinelemek istiyorum. Bizim için çok özel olan bu projede yer alması bize hem gurur verdi, hem de büyük bir güç kattı.
Harun Erdenay
“Sintek Group’un başarısının ardındaki şeyin incelikli zekâ ve takım oyunu olduğunun farkında olması ve bunu içselleştirmeleri basketbol ahlakıyla çok örtüştüğü için fikirden çok etkilendim. Kendi sektöründe zaten itibarı çok kuvvetli olan böyle bir markanın benim hayatımı adadığım değerlerle örtüşen bir iş yapacak olması kaçınılmaz biçimde teklifi kabul etmemi sağladı.”
Sintek Group reklam filminde oynama kararını nasıl aldınız? Sizi bu markaya yönlendiren ana faktörler neler oldu?
(HE)
Reklam filminde oynama teklifi, Sintek Group’un ortağı ve aynı zamanda da çok yakın bir arkadaşım olan Onur Atakay’dan geldi. Kendisi de eski bir basketbolcudur ve bizim tanışmamız da basketbol sayesinde olmuştur. Sintek Group, kendi sektöründe hem Türkiye’de hem de dünyada çok başarılı ve özel işlere imza atan bir firma. Bu çalışmalarına da ara vermeden devam ediyor. Sintek Group’un başarısının ardındaki şeyin incelikli zekâ ve takım oyunu olduğunun farkında olması ve bunu içselleştirmeleri basketbol ahlakıyla çok örtüştüğü için fikirden çok etkilendim. Kendi sektöründe zaten itibarı çok kuvvetli olan böyle bir markanın benim hayatımı adadığım değerlerle örtüşen bir iş yapacak olması kaçınılmaz biçimde teklifi kabul etmemi sağladı.
Reklam filminin çekim süreçleri nasıl geçti?
(HE
) Tamamen profesyonel ve işinin ehli bir ekip ile çalıştık. Bu anlamda çekimlerin her bir saniyesi büyük bir keyif içerisinde geçti. Çekimlerin toplamda 12-13 saat sürmesine ve tüm ekip olarak oldukça yorulmamıza rağmen her anından keyif aldığımı ve orada olmaktan mutluluk duyduğumu söylemek isterim. Ek olarak Sintek ailesi çalışanlarının da bu reklam filminde rol alması şahaneydi. Takım ruhunu hissettim.
Sizce reklam filminde oynamak mı, sahada olmak mı zor?
(HE)
Her zaman için sahada olmak bence daha zor. Özellikle maçların stresi, temposu, yorgunluğu çok daha değişik oluyor. Ancak son çektiğimiz reklam filminde bir profesyonel maçtaki kadar yorulduğumu da söyleyebilirim. Ama her ikisi de ayrı bir keyif. Sonuç olarak biz profesyonel basketbol hayatımız boyunca birçok maça çıkıyoruz ancak o kadar çok reklam filmi çevirmiyoruz! Bu reklam filmi benim 5. ya da 6. reklam çalışmam oldu. Ancak yine de basketbol için sahaya çıkmak ve maç oynamak her zaman çok daha zorlu oluyor.
Siz markanın hangi özelliklerini kendinize yakın görüyorsunuz?
(HE)
Ben profesyonel basketbol kariyerim boyunca sahaya çıktığım her zaman elimden gelenin en iyisini yapmaya gayret ettim. Bunu hem takım arkadaşlarım hem de maçı izlemeye gelen seyirciler için yapmaya çalıştım. Onların da keyif alması benim için çok önemliydi. Aynı şekilde ekran başında maçı izleyenler de keyif almak için orada oluyorlar. Bu yüzden ben de sahaya çıktığım andan itibaren elimden gelenin her zaman için en iyisini yapmaya çalıştım. Bence Sintek Group da tam olarak böyle bir firma. Yaptığı tüm işlerde her zaman için en mükemmelini yapmak istiyor ve bunu da her zaman için başarıyor. Bu yolda karşısına çıkan tüm engelleri aşıyor ve hiçbir zorluktan da kaçınmıyor. Bu anlamda kendime ve basketbol oyunuma bu özellikleri çok benzetebilirim.
Bir diğer benzer özelliğimiz de, ben her zaman için oynadığım takımlarda lider oyuncular arasında yer aldım. Sorumluluk aldım ve bunu sahaya yansıttım. Sintek de kendi sektöründe lider konumda olan bir firma ve üstlendiği işleri her zaman en iyi şekilde bitirip teslim etmeye gayret gösteriyor. Bu açıdan da işini mükemmel yapan bir firma olarak öne çıkıyor. Yine bu açılardan da benzer özelliklere sahip olduğumuzu söyleyebilirim.
Şirket olarak reklam ve pazarlama çalışmalarınızı nasıl bir strateji ile devam ettirmeyi düşünüyorsunuz?
(OA)
Biz her zaman olduğu gibi yaptığımız işlerle sektörümüzü şaşırtmaya devam edeceğiz diyebilirim. Sintek Group’un önceliklerini ve değerlerini farklı konular ve temalar üzerinden anlatmayı sürdüreceğiz. Bunu yaparken de ticari kaygılarımızı arkaya atacağız ve bunu mümkün olduğunca yansıtmamaya devam edeceğiz. Sonuç olarak başarı, projelerimizde sağladığımız süreklilikten geliyor ve burada da sahip olduğumuz değerler ön plana çıkıyor; yani takım oyunu, adanmışlık, heyecan ve analitik düşünce yapısı. Zaten bu da zaman içerisinde ticari kazançları da beraberinde getiriyor.
Önceki HaberGüçlü finansal yapımız ve yatırımlarımız ile tüm süreçlerde mücadele etmeye devam ediyoruz
Sonraki Haber Her alanda eşit günler #BenimleGelecek
CemenTürk Dergisi
CemenTürk, 2008 yılından itibaren iki ayda bir yayınlanan hazır beton ve çimento sektörüne ait bir sektör dergisidir. AjansGN’nin öncü, yenilikçi ve istikrarlı kimliğiyle sektörel yayıncılığa önemli bir ivme kazandıran CemenTürk, sektörün ortak sesi olmaya devam etmektedir.
Benzer İçerikler
Yorum Yap