SSAB, maden ve çimento alanına yönelik olarak sunduğu yeni ürünler ile pazarın ihtiyacı olan çözümleri müşterilerine sunmayı amaçlıyor. Eylül 2017’de pazara süreceği Hardox 500 Tuf aşınma çeliği ile Hardox 450’nin ve Hardox 500’ün en iyi özelliklerini birarada sunacak olan firma, sonuçta ortaya çıkan aşınma plakasının piyasada bir rakibi bulunmamaktadır. Bu plaka, ağır yük damper gövdelerinde, konteynerlerde ve kepçelerde yapısal malzeme olarak kullanılabilecek kadar tok. Üstelik yüksek aşınma ve çökme direnci, servis ömrünü uzatırken ağır darbelere karşı koyma yetisi de kazandırıyor.
Hardox 500 Tuf ile servis ömrünü iki katına çıkarmak mümkün
Granit ile sürtünme aşınmasına dayanarak yapılan WearCalc ve TippCalc hesaplamaları, Hardox 500 Tuf’un Hardox 400’e oranda %85-100 daha uzun servis ömrüne sahip olduğunu ortaya çıkardı. Hardox 500 Tuf’un mükemmel performans göstereceği çalışma koşulları; taş ocakları ve madenlerde ağır ve keskin kayaların yüklenmesi ve boşaltılması, ağır ve hacimli çelik hurdaların elleçlenmesi, ve betonarme demiri içeren beton parçalarının damperlere yüklendiği veya düşürüldüğü yıkım olarak sıralanabilir. Hardox 500 Tuf, 20°C’de 27 J garantili darbe enerjisine ve -40°C’de 45 J tipik değere sahip. Alışılmışın dışında bir darlıkta 475 – 505 HBW Brinell sertlik aralığı sunuyor.
Kaplama teknolojisinde son nokta; Duroxite
SSAB, yeni ürünü Duroxite ile kaplama teknolojisinde önemli bir gelişmeye imza atmayı hedefliyor. Son kullanıcıya eksiksiz bir aşınma çözümü sunmak üzere geliştirilen Duroxite, Hardox aşınma parçaları üretim ve satış kanalı olan ve Türkiye çapında 13 noktada hizmet verilen Hardox Wearparts servis noktalarında pazara sunuluyor. Hardox gibi yüksek mukavemetli sert aşınma plakalarının ya da daha düşük mukavemete sahip çeliklerin üstüne aşınmayı önleyici parça koyularak gerçekleştirilen Duroxite uygulaması özellikle yüksek aşınmayı gerektiren uygulamalar için yeni bir dönem başlatacağa benziyor. Duroxite’in özellikle kömür ve yüksek kuartz içeriğine sahip materyallerin işlenme sürecinde önemli rol oynaması bekleniyor.
Duroxite kaplama malzemenin sadece yüzde 10’u ağırlıkta
Duroxite, madencilik, çimento üretimi ve taşınması, kömür ile enerji üretimi gibi birçok sektörde kullanılabiliyor. Duroxite uygulamalarında yapılacak olan kaplama malzemenin gerçek kalınlığının yüzde 10’u kadar oluyor. Bu oran tüm plaka boyunca aynı miktarda oluyor ve plakadan plakaya değişiklik göstermiyor. Duroxite uygulamalarında aşınma tutarlığı kaplamanın yüzde 75’ine kadar devam ediyor. Kalan yüzde 25’lik kısmı ise, ana plaka ile bağlan- tının sağlanabilmesi için geçiş tabakası oluşturuyor. İdeal karbür bileşeni, temel metal ve kaplama arasında homojen bağlantı yapılabilmesini sağlayarak Duroxite’in yüksek aşınma dayanıklılığına uzun servis ömrüne katkı sağlıyor.
Yüksek ısıya dayanımlı aşınma çeliği Hardox HiTemp
SSAB, Toolox’un ısıya mukavemet özelliklerini Eylül 2016’dan itibaren siparişe hazır olarak yeni bir Hardox kalitesi olan Hardox HiTemp’a aktardı. Hardox HiTemp’in özellikleri dikkatlice kontrol edilen bir üretim prosesi ile birlikte yüksek kaliteli hammadde kullanılarak elde ediliyor. Hardox HiTemp yüksek sıcaklıklarda aşınma mukavemeti için maliyet etkin bir çözümdür. Hardox HiTemp 15-30 mm aralığındaki plakalar halinde pazara sunulmaktadır. Standart kalitedeki çelik için kullanılan türde makine ile kesilebilir, kaynaklanabilir ve işlenebilir.
Yerel yapı ihtiyaçları konusunda sahip olduğu derin bilgiden güç alan BASF, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Osman Gazi Köprüsü’nden sonra Türkiye için büyük önem taşıyan Avrasya Tüneli yapımında da önemli bir çözüm ortağı olarak yer aldı. 20 Aralık 2016’da görkemli bir açılış töreninin ardından, 22 Aralık 2016’da trafiğe açılan Avrasya Tüneli (İstan- bul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi) Projesi, iki kıtayı deniz altından birleştiren iki katlı karayolu tüneli olarak dünyada bir ilk olma özelliği taşıyor. Koşuyolu Kumkapı arasında hizmet veren, 5 kilometre uzunluğundaki tünel ve yaklaşım yollarıyla birlikte toplam 14,6 kilometrelik bir güzergahı kapsayan proje ile sürücüler 5 dakika süren güvenli ve konforlu yolculuğun ayrıcalığını yaşıyor. Avrasya Tüneli, diğer boğaz geçişlerinin yükünü alarak İstanbul trafiğini rahatlatmayı hedefliyor.
BASF, 2016 yılında açılışı gerçekleştirilen Osman Gazi ve Yavuz Sultan Selim köprülerinin ardından, Avrasya Tüneli’nin de her aşamasında karşılaşılan zorlukların üstesinden gelmek için geniş ürün portföyünde yer alan bileşenleri uygun bir şekilde birleştirerek Yapı Kimyasalları markası olan Master Builder Solu- tions ürünleri ile katkı sundu.
Projenin inşası sırasında kullanılan BASF’nin Master Builders Solutions markalı MasterGlenium, MasterRoc, MasterFinish, MasterEmaco, MasterProtect Antigraffiti gibi öne çıkan ürünler sayesinde Avrasya Tüneli’nin yapımı sırasında beton dökümlerini kolaylaştırmanın yanı sıra, güvenilir, dayanıklı ve uzun bir servis ömrü sağlandı.
Daha başarılı ve sürdürebilir bir inşaat süreci yaratmada yardımcı olabilecek BASF teknolojilerini içe- risinde barındıran Master Builders Solutions ürün serisi projenin birçok alanında tercih edilen marka oldu. 100 yıl kalıcılık ve servis ömrüne sahip beton elde edilmesi için yüksek performanslı MasterGleni
um beton katkı ürünleri tünel segmentlerinde kullanıldı. MasterFinish serisi ürünler kullanılarak beton yüzey kalitesi artırıldı ve düzgün yüzey bitişi sağlandı. MasterRoc serisi ürünler ile tünel desteklenmesine (tahkimatına) yardımcı olundu. Beton tamiratı gereken tünel ve tüm bağlantı yollarında ise MasterEmaco tamir harçları kullanıldı. Betonun işlenebilirliliği ve yerleşimi kolaylaştığı için beton üretimindeki sürecin verimliliği artırılmış oldu. Avrasya Tüneli için ayrıca MasterProtect Antigraffiti 2400 ürünü ile uygulandığı herhangi bir yüzey üzerine hiçbir boya tipiyle yazı yazılmasına izin vermeyen ve yüzeyde görünür bir kaplama efekti yaratmayan, silan esaslı kaplama ile duvarların korunmasına yönelik çözüm sağlandı.
BASF uzmanları ayrıca, tünel içyapılarının en kritik ve hassas unsurlarından ‘Genleşme Derzlerine’ de çözüm geliştirdiler. Genleşme Derzlerinin gerektirdiği yataklama imalatları, mevcut yapıya yüksek aderans sağlayan ve yoğun araç trafiğinden dolayı oluşacak titreşim etkisine uzun yıllar boyunca dayanabilen ürünler ile gerçekleştirildi.
CemenTürk Dergisi
CemenTürk, 2008 yılından itibaren iki ayda bir yayınlanan hazır beton ve çimento sektörüne ait bir sektör dergisidir. AjansGN’nin öncü, yenilikçi ve istikrarlı kimliğiyle sektörel yayıncılığa önemli bir ivme kazandıran CemenTürk, sektörün ortak sesi olmaya devam etmektedir.
Benzer İçerikler
Yorum Yap