TÜRKÇİMENTO yöneticileri ABD’de gerçekleştirilen Intercem Americas 2021 konferansına katıldılar. Konferansta küresel anlamda çimento sektörünün içinde bulunduğu durum masaya yatırıldı.
TÜRKÇİMENTO’nun sponsor olarak ve ayrıca stantla yer aldığı etkinlik ABD’nin Miami kentinde yapıldı. Intercem 2021 dünyanın dört bir yanında katılan çimento üreticilerinin bir araya geldiği bir platform oldu. Toplantıya Türk çimento sektörünün çatı kuruluşu olan TÜRKÇİMENTO üst yönetimi katıldı. Heyette bulunan TÜRKÇİMENTO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Gökhan Bozkurt konferansta bir konuşma yaptı.
Bozkurt konuşmasında, ABD’nin çimento alanındaki en büyük iş ortaklarından biri olan Türkiye ve Türkiye ekonomisi hakkında katılımcılara bilgi verdi.
Bozkurt konuşmasında, Türkiye ekonomisinin zorlu geçen 2018-2019 yıllarının ardından 2020’de bir toparlanma beklentisi ile yıla başladığını belirterek ‘’Yılın ilk çeyreğinin sonunda dünyada başlayan pandemi Türkiye’yi de etkisi altına aldı. Ülkede birçok sektör faaliyetlerini yavaşlatmak ya da durdurmak zorunda kaldı. Buna karşın Türkiye ekonomisi 2020-2021 yıllarında büyüme trendine devam etti.” dedi.
Türkiye ekonomisinin bir başka pozitif göstergesinin ise güçlü ihracat kabiliyeti olduğuna dikkat çeken Bozkurt, “Ticaret Bakanlığı’nın açıkladığı verilere göre, 2021 yılının Eylül ayında ihracatımız 20 milyar 783 milyon dolar oldu. Bu rakam Türkiye ihracatının tüm zamanlarında elde edilen en yüksek seviyedir. Ocak-Eylül döneminde ise ihracat rakamı 160 milyar 979 milyon dolar oldu. Bu rakam ise bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 36’lık bir artışı işaret etmektedir.” dedi.
Türk çimento sektörüne ait rakamları da paylaşan Bozkurt; Türkiye’de 76 çimento fabrikasının faaliyet gösterdiğini, bu fabrikaların yıllık üretim kapasitesinin yaklaşık 115 milyon ton, fabrikaların kapasite kullanım oranının ise %68 seviyesinde olduğunu belirtti. Bozkurt ayrıca, kurulu üretim kapasitesi ile Türkiye’nin çimento sektöründe dünyada 5’inci, Avrupa’da ise 1’inci üretici konumunda olduğunu sözlerine ekledi.
“Türkiye, 2020 yılında Dünyanın 2’inci en büyük ihracatçısı oldu”
Bozkurt; sektörde 2020 yılında çimento üretiminin, bir önceki yıla göre yaklaşık % 27 gibi büyük oranda artış göstererek 76,5 milyon ton olduğunu, bir önceki yıla göre iç satışlarda % 23, çimento ihracatında ise % 37’lik artış gerçekleştiğini söyledi. Bozkurt, bu artışla iç satışın 59,2 milyon ton ihracatın ise 31,4 milyon ton olduğunu belirtti. Ayrıca Türk Çimento sektörünün, 2020 iç pazar cirosunun yaklaşık 1,7 milyar dolar olduğunu anlatan Bozkurt, sektörün istihdamının 17,2 bin kişi ve dolaylı istihdamın da yaklaşık 50 bin kişi olduğu bilgisini paylaştı.
Gökhan Bozkurt, Türkiye’nin sahip olduğu operasyonel kabiliyetler ve liman yetkinlikleri ile çimento ihracatını başarı ile büyütmekte olduğuna dikkat çekti. Bozkurt, “Türk Çimento üreticileri kendi liman altyapılarını kurmakta ve operasyonel mükemmellikle, ürün kalitesini birleştirerek pandemi döneminde yaşanan tedarik ve lojistik sıkıntısını asgari düzeyde tutmayı başarmıştır.” dedi.
ABD’nin en büyük beyaz çimento tedarikçisinin Türk çimento üreticileri olduğunun altını çizen Bozkurt, Türk Çimento sektörü olarak bizler yalnızca üretime değil, aynı zamanda sürdürülebilirlik konularına da önem veriyoruz. Bu kapsamda yeni teknolojilere adapte oluyor, düşük karbonlu üretim için fabrikalarımızda sürekli düzenlemelere gidiyoruz’’ dedi. Bozkurt, çevreye katkı noktasında alternatif yakıt kullanımı ve atık ısı geri kazanımı gibi sistemleri devreye soktuklarını anlattı.
Bozkurt, bu oranı % 50 seviyesine çıkardıklarında yaklaşık 550 milyon Dolarlık petrokok ithalatının önüne geçilmesini sağlayacaklarını belirtti.
Alternatif yakıtlar içinde lastiklerin önemli bir yer tuttuğuna değinen Bozkurt, “Son 5 yılda ömrünü tamamlamış lastik kullanımı ile 865 bin ton karbondioksitin atmosfere salımını engelledik.” diye konuştu.
Gökhan Bozkurt konuşmasını şöyle sürdürdü: “Çimento üretim prosesindeki maliyet kalemlerimizin en büyüğünü enerji maliyetleri oluşturuyor. Enerji piyasalarındaki önü alınamayan yükseliş trendi, ülkemizde döviz kurunun yüksek olmasının da etkisiyle, Ekim ayında, geçen yılın aynı ayına göre TL bazında elektrikte % 78, petrokokta % 301 ve ithal kömürde % 422 seviyelerinde artışlar olarak maliyetlerimize yansıdı.”
Sektör olarak önem verdikleri bir diğer konunun Beton yol uygulamaları olduğunu anlatan Bozkurt, amaçlarının beton yol ağının yaygınlaşmasını sağlamak olduğunu vurguladı.
CemenTürk Dergisi
CemenTürk, 2008 yılından itibaren iki ayda bir yayınlanan hazır beton ve çimento sektörüne ait bir sektör dergisidir. AjansGN’nin öncü, yenilikçi ve istikrarlı kimliğiyle sektörel yayıncılığa önemli bir ivme kazandıran CemenTürk, sektörün ortak sesi olmaya devam etmektedir.
Benzer İçerikler
Yorum Yap