“Toplum Yararı için Üstyapı Çözümleri” temasıyla Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanlığı himayelerinde, Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) ve Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği (TÇMB) ile Avrupa Beton Kaplamalar Birliği’nin (EUPAVE) teknik desteği ile gerçekleştirilen “1. Beton Yollar Kongre ve Sergisi” T.C Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Enver İskurt’un katılımıyla Ankara KGM Halil Rıfat Paşa Konferans Salonu’nda yapılan açılış konuşmalarıyla başladı. TÇMB Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Tamer Saka açılış konuşmasında asfalt yolların yanı sıra beton yolların tercih edilmesinin cari açığı azaltarak ülke ekonomisine katkıda bulunacağını belirtti.
Kongrenin açılış konuşmasında TÇMB Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Tamer Saka, asfalt yolların yanı sıra beton yolların tercih edilmesinin cari açığı azaltarak aynı zamanda ülke ekonomisine katkıda bulunacağını belirtti. Saka, “Beton Yollar, proje ömrü boyunca çok az bakım-onarım gerektiren uzun ömürlü, sağlam ve yerli bir alternatiftir. Bildiğiniz üzere asfalt yolların bağlayıcısı olan bitüm, ithal ham petrolden elde edilen bir yan ürün olup, dışa bağımlıdır. Buna karşın, çimento ve beton ise tamamen yerli bir üründür.” şeklinde konuştu.
Beton Yollar ile 700 milyon dolar tasarruf sağlanabilir
TÇMB Yönetim Kurulu Üyesi Nihat Özdemir, Kongrenin açılışında yaptığı konuşmasında, ”ülkemizde otoyolların ve devlet yollarının yüzde 50’sinin, il yollarının %10’unun ve yerel yönetim yol ağının %20’sinin beton yol olmasıyla ilk yapım maliyetinde yıllık yaklaşık 700 milyon dolar tasarruf sağlanabileceğini belirtti. Özdemir, “Gelişmiş ülkelerde olduğu gibi biz de on yılda bakım onarım masrafları dahil olmak üzere 8.1 milyar dolar tasarruf edebiliriz. Böylece daha uzun ömürlü ve kalıcı çözümler üretmiş olacağız.” dedi ve şöyle devam etti: “Asfaltı şu an dünyada en iyi biz yapıyoruz. Betonu da en iyi şekilde yapalım. Farklı uygulama yöntemleri deneyelim. Beton yapıp üzerine asfaltla kompozit yollar yapalım ya da doğrudan 50 yıllık ömrü olan konforlu beton yollar yapalım. Sonuçlarına bakalım, hep beraber takip edelim. Ülkemizin yararınaysa ikisini de birlikte kullanalım ve rekabeti oluşturalım. Böylece kamu yararı sağlayalım.” şeklinde konuştu.
Beton Yollar Kongre ve Sergisi, yurtiçi ve yurtdışından ilgili kamu kuruluşları, belediyeler ve il özel idareleri yöneticileri ve teknik yetkililerinden, akademisyenlerden ve özel sektör temsilcilerinden kişinin katılımıyla gerçekleştirildi. ABD’den Almanya’ya, Belçika’dan Şili’ye, Polonya’dan Fransa’ya uzanan bir coğrafyada gerek Avrupa gerekse Amerika kıtasından katılımcıların kendi ülkelerindeki beton yol uygulamalarını anlattıkları kongrenin teknik oturumlarında ise konunun uzmanları ve akademisyenler tarafından toplam 24 sunum gerçekleştirildi. Oturumlarda, “
beton yollarda 50 yıl dayanıklılık, beton bariyerlerin hayat kurtardığı, beton yollar ile 700 milyon dolar tasarruf sağlanabileceği”
gibi önemli konular hakkında bilgilendirmeler yapıldı.
Önceki HaberÇEİS’ten 55. Yılında Türkiye’ye 605 Bin Fidan
Sonraki Haber CALDERYS’TEN REFRAKTER EĞİTİMİ
CemenTürk Dergisi
CemenTürk, 2008 yılından itibaren iki ayda bir yayınlanan hazır beton ve çimento sektörüne ait bir sektör dergisidir. AjansGN’nin öncü, yenilikçi ve istikrarlı kimliğiyle sektörel yayıncılığa önemli bir ivme kazandıran CemenTürk, sektörün ortak sesi olmaya devam etmektedir.
Benzer İçerikler
Yorum Yap