Bartın Beton Santralinin faaliyetleriyle ilgili TRT Haber’e açıklamalarda bulunan Vali Güner, Silindirle Sıkıştırılmış Beton Yol (SSB) uygulamasının, mevcut uygulama maliyetlerinden çok daha ekonomik olduğunu ve bu projelerin ülke çapında yaygınlaşmasının önemini vurguladı. “Mevcut bütçemizle asfalt yerine Silindirle Sıkıştırılmış Beton Yol (SSB) uyguladığımızda %39 oranında bir tasarruf söz konusu. Ayrıca, bitüm fiyatlarının yıl içerisindeki belirsiz durumu ve yaz-kış fiyatları arasındaki fark, asfalt yolun uygulanabilirliğini sekteye uğratmaktadır” dedi.
Beton Yol uygulamalarına ek olarak, Bartın İl Özel İdaresi, Türkiye’de Beton Santrali olan tek İl Özel İdare olma özelliği taşıyor. Bu santral Beton Yol yapımlarında Bartın İl Özel İdaresine %50’ye kadar tasarruf imkanı sunuyor, böylece aynı bütçeyle uygulanabilen yol miktarı iki katına çıkıyor.
Kendi betonunu üretebilen idareler düşünüldüğünde bir yıllık çimento ihtiyacı belirlenerek, ihale yoluyla 1 yıl boyunca herhangi bir fiyat farkı olmadan üretim yapabilir ve planladığı programları tamamlayabilirler. Kurulan Beton santrali 1 yıl içinde kendini amorti ediyor.
Son olarak Vali Güner, 1 metrekare Beton Parke Üretimi kendi kurdukları tesis sayesinde piyasadan %37 daha uygun fiyatlı yapılabildiğini, bu nedenlerle, Bartın olarak kendi Beton üretim tesislerini kurma yoluna gittiklerini belirtti.
Önceki HaberÇEİS İŞ HUKUKU BULUŞMALARININ İLKİ GERÇEKLEŞTİ
CemenTürk Dergisi
CemenTürk, 2008 yılından itibaren iki ayda bir yayınlanan hazır beton ve çimento sektörüne ait bir sektör dergisidir. AjansGN’nin öncü, yenilikçi ve istikrarlı kimliğiyle sektörel yayıncılığa önemli bir ivme kazandıran CemenTürk, sektörün ortak sesi olmaya devam etmektedir.
Benzer İçerikler
Yorum Yap