Toplam 624 kilometre uzunluğunda olan ve 3 etaba bölünen projenin toplam maliyeti 4 milyar lira olacak. Ankara-Afyonkarahisar hattı ise 700 milyon liraya tamamlanacak. Trenle 14 saat olan Ankara-İzmir arasındaki seyahat süresini 3.5 saate indirecek, Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren (YHT) proje-sinin ilk etabı olan Ankara-Afyonkarahisar arasının altyapı yapım sözleşmesi imzalandı. Toplam 624 kilometre uzunluğunda olan ve 3 etap halinde yapılacak projenin toplam maliyeti 4 milyar lirayı bulacak. Sözleşmesi imzalanan Ankara-Afyonkarahisar arasındaki kesim ise 167 kilometre olacak ve 700 milyon liraya mal olacak. Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren Projesi’nin ilk etabı olan Ankara-Afyonkarahisar arasının altyapı yapım sözleşmesi, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Orman ve Su İşleri Bakanı Veysel Eroğlu, Sigma-Burkay-Makimsan-YDA iş ortaklığı temsilcisi tarafından imzalandı. İmza töreninde konuşan Bakan Yıldırım, Ankara-Afyonkarahisar arasındaki kesimin 700 milyon liranın üzerinde maliyeti bulunduğunu belirterek, “Bunun üst yapısı da var. Diğer kesimleri de var. Dolayısıyla oldukça büyük bir proje. Böyle projeler, 10 yıl önce-sinde telaffuz bile edilmezdi, hayal bile edilmezdi. Bugün artık Ankara çıkışlı Türkiye’nin doğusuna, güneyine, batısına yüksek hızlı demiryolları yapılıyor” diye konuştu. Büyükşehirler arasında her yöne 150 kilometre gidildiğinde yüksek hızlı trenle karşılaşılacağını, her 150 kilometrede bir yüksek hızlı tren istasyonu olacağını belirten Bakan Yıldırım, “Bugün Afyonkarahisar İstanbul’a 3.5, Ankara’ya 2.5 saat. Projeyle Afyonkarahisar’dan İzmir’e trenle 1.5 saatte gidilecek. Ankara’dan İzmir’e trenle 14 saatte gidiliyor. Bu proje tamamlandığında İzmir’e en fazla 3.5 saatte gidilecek” diye konuştu. Ülkenin gelişmesi için gereken adımları attıklarını ifade eden Yıldırım, her biri tarihe iz bırakacak projeler yaptıklarını vurguladı. Yıldırım, yeni sloganlarının “Kara tren gecikir, hızlı tren yetişir” olduğunu söyledi.
TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman da 21. yüzyılın teknolojisiyle inşa edilen YHT hatlarının, kentleri çağdaş bir düzeye getirme konusunda adeta lokomotif işlevi gördüğünü belirterek, YHT’nin başarıyla hizmet verdiği Ankara, Eskişehir, Konya’nın marka şehirler haline geldiğini, ekonomik, sosyal ve kültürel hayatlarının büyük bir dinamizm kazandığını söyledi.
İstanbul, Sivas ve Bursa YHT hatları peş peşe açıldığında bu dinamizmin daha da artacağını ifade eden Karaman, “Ankara-İzmir YHT koridoru da öncelikli olarak ele alınmış, koridorun ilk etabı olan Ankara-Afyonkarahisar kesiminin yapım ihalesine 26 teklif verilmiş, proje daha ihale aşamasında çok büyük ilgi görmüştür. Bugün imzaladığımız sözleşmeyle başlayan süreçte yüksek hızlı trenin İzmir’e doğru yola çıkması için en önemli adım atılmaktadır” diye konuştu. Orman ve Su İşleri Bakanı Veysel Eroğlu, yüklenici firma Sigma-Burkay-Makimsan-YDA iş ortaklığından 1080 gün olan yapım süresinin erkene çekilmesini istedi. Bunun üzerine yüklenici firma temsilcisi Hüseyin Aslan, 6 ay erken bitirme sözü verdi.
Eroğlu’nun bu sürenin 8 ay olmasını istemesi üzerine Bakan Yıldırım, “Çok zorlamayalım. 6 ay garanti, 8 ay temenni diyelim” dedi.
Ankara-Afyonkarahisar kesiminde, 1080 gün olan proje süresinde toplam 8 bin metre uzunluğunda 11 adet tünel, toplam 6 bin 300 metrelik 16 adet viyadük, 24 adet köprü, 116 adet alt geçit üst geçit, 195 adet menfez inşa edilecek. 65 milyon 500 bin metreküp toprak işi gerçekleştirilecek. Yapım bedeli 714 milyon 432 bin 200 lira olan projeyi Sigma-Burkay-Makimsan-YDA İş ortaklığı yürütecek. İkinci etap olan Afyonkarahisar-Uşak’ın yapım ihalesine bu yıl bitmeden çıkılacak. Uşak-Manisa-İzmir etabının uygulama projelerine ait revizyon çalışmaları devam ediyor. TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, hatla ilgili şu bilgileri verdi: “Mevcut durumda 824 kilometrelik Ankara-İzmir mevcut demiryolu hattı ile seyahat süresi yaklaşık 14 saat, otobüsle 8 saat. Bu hattın bu şartlarda karayolu ile rekabet etmesi mümkün değil. İstanbul-Ankara, Ankara-Sivas, Ankara-Konya YHT projeleriyle entegre olan Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren Projesi ile sadece Ankara ile Afyonkarahisar, Uşak, İzmir yakınlaşmayacak. Proje ile Ankara-(Polatlı)-Afyonkarahisar, Afyonkarahisar-Uşak ve Uşak-Manisa-İzmir etapları olmak üzere 624 kilometrelik, saatte 250 kilometre hıza uygun Yüksek Hızlı Tren hattı inşa edilecek. Altyapı inşaatının sözleşmesini imzaladığımız Ankara-Afyonkarahisar kesimi 167 kilometre olup, mevcut Yüksek Hızlı Tren hattı olan Ankara-Konya yolunun 120. kilometresinden ayrılacak.”
Kaynak: Hürriyet
Önceki HaberAkçansa, bayilerinin yeni nesil temsilcileri ile “Geleceğin Liderleri” programı kapsamında bir araya geldi
Sonraki Haber İMDER ve İSDER Türk İşadamlarıyla Basra’ya Çıkarma Yaptı
CemenTürk Dergisi
CemenTürk, 2008 yılından itibaren iki ayda bir yayınlanan hazır beton ve çimento sektörüne ait bir sektör dergisidir. AjansGN’nin öncü, yenilikçi ve istikrarlı kimliğiyle sektörel yayıncılığa önemli bir ivme kazandıran CemenTürk, sektörün ortak sesi olmaya devam etmektedir.
Benzer İçerikler
Yorum Yap