Sabancı Holding iştiraki Çimsa, yılın ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine göre, cirosunu yüzde 92 artırarak 854 milyon TL’den 1 milyar 641 milyon TL’ye çıkardı. Net karını ise 38 milyon TL’den 580 milyon TL’ye yükseltti.
Çimsa Genel Müdürü Umut Zenar, şirketin ilk 6 aylık finansal sonuçlarını değerlendirerek Sabancı Holding ve Çimsa’nın, uluslararası gücü ve vizyonundan yola çıkarak çimento sektöründe küresel alanda faaliyet gösterdikleri her yerde, her zaman sürdürülebilir büyüme hedefiyle çalıştıklarını söyledi. Türkiye’nin en büyük çimento sanayiclerinden biri olan Çimsa’nın, beyaz çimento sektörünün de önde gelen uluslararası oyuncularından biri olduğuna dikkat çeken Zenar, bu lider pozisyonunun gereği olarak hem operasyonel sonuçlarındaki başarılarını artırmaya devam ettiklerini hem de kamuoyu ile paylaştıkları stratejik önceliklerini hayata geçirdiklerini açıkladı: “2021 sadece karlılık anlamında değil, bilanço yönetimi anlamında da oldukça başarılı adımların atıldığı bir yıl oldu. Güçlü operasyonel karlılığımız ve aldığımız stratejik aksiyonlar neticesinde, geçen yılın aynı döneminde 1,3 milyar TL olan konsolide net finansal borcumuz 665 MTL seviyesine gerilemiştir.
Bu büyük başarıda, Çimsa olarak özellikle son dönemde attığımız stratejik adımlar etkili oldu. Uluslararası bir marka olarak; beyaz çimento, CAC gibi katma değerli ürünlerimizle farklılaştık. Yurt dışı operasyonlarımızda yaptığımız iyileştirmelerle, ABD Houston’daki yatırımımız verimliliğini artırırken, İspanya, İtalya, Almanya, KKTC ve Rusya’daki işletmelerimiz de bizi memnun eden sonuçlara ulaştı.
Sabancı Topluluğu’nun son yıllarda yaptığı en büyük uluslararası satın almalardan biri olan İspanya Buñol’ü, 155,2 milyon dolara devralmasıyla birlikte global arenadaki pozisyonunu daha da güçlendiren Çimsa, küresel bir oyuncu olarak gelecek dönemde de benzer bir ivme ile büyümeye devam edecek.”
Önceki HaberTOBB Türkiye Madencilik Meclisi ile Çimento ve Çimento Ürünleri Meclisi Ortak Toplantısı yapıldı
Sonraki Haber ÇİMENTO SEKTÖRÜ HER BÖLGEDE BÜYÜMEYE DEVAM EDİYOR
CemenTürk Dergisi
CemenTürk, 2008 yılından itibaren iki ayda bir yayınlanan hazır beton ve çimento sektörüne ait bir sektör dergisidir. AjansGN’nin öncü, yenilikçi ve istikrarlı kimliğiyle sektörel yayıncılığa önemli bir ivme kazandıran CemenTürk, sektörün ortak sesi olmaya devam etmektedir.
Benzer İçerikler
Yorum Yap