Dünya Çimento Derneği (WCA) kurumsal üyelerine yönelik yeni bir proje başlattı. PEGASUS 2020
adı verilen proje birçok şirketin katılacağı ve karşılaştırmalarla performans iyileştirmelerine tabi
tutulacağı bir çalışmayı içeriyor. Projenin ilk aşamasına 100’ün üzerinde çimento fabrikasını temsil
eden 11 şirketin yöneticileri katılıyor.
Tesis değerlendirmeleri, analizleri ve destek hizmetlerini kapsayan PEGASUS projesi, dünya çapında mevcut COVID sınırlamaları dahilinde sunulabilen sanal bir yerel proje olarak hayata geçirildi. Klinker üreten tüm WCA üyeleri projeye ücretsiz olarak katılabiliyorlar. Projenin sunacağı avantajlar arasında maliyet azaltma, tesis performansının iyileştirilmesi ve katılan yöneticiler ve mühendisler için mesleki gelişim fırsatları da yer alıyor. İlk aşama, katılımcıların kendi tesis operasyonları ile en iyi uygulamaları arasındaki boşlukları belirlemelerine yardımcı olmayı amaçlıyor. Katılımcıların her biri, kendi tesislerinden veri toplayacak sunacak ve WCA uzmanları bu verilerle anonim bir sıralama oluşturacak. Bu, şirketlerin tesislerinin sonuçlarını hem en iyi uygulamalarla hem de diğer şirketlerin performansıyla karşılaştırmasını sağlayacak.
WCA CEO’su Ian Riley yaptığı açıklamada “WCA’nın ilk karşılaştırma projesini başlatmaktan gerçekten heyecan duyuyoruz. En önemli hedeflerimizden biri üyelerin operasyonel performanslarını iyileştirmelerine yardımcı olmak ve PEGASUS 2020 buna doğrudan katkı sağlayacak. En iyi uygulamayı benimseyerek maliyetleri, enerji tüketimini ve CO2 emisyonlarını azaltmayı hedefleyen üyelerden projeye büyük ilgi görmekten memnuniyet duyuyoruz.” ifadelerini kullandı.
Projenin ikinci aşamasında üretimdeki temel boşlukları kapatmak için en uygun maliyetli yolu belirlemek amaçlanıyor. WCA, bu aşamada, performansı iyileştirmenin yollarını keşfetmek ve ilgili eylem planları geliştirmek amacıyla tüm katılımcılar için konuya özel forumlara ve tesis incelemelerine ev sahipliği yapacak.
PPC International Başkanı Delon Perumal, “PPC, PEGASUS projesinin bir parçası olmaktan gurur ve onur duyuyor. Son 10 yılda PPC, uzun vadeli sürdürülebilirlik stratejisini gerçekleştirmek için ana fırın hatlarını en son teknolojiye yükseltiyor. Fabrikalarımızın dünya standartlarında çalışmasını sağlayarak, bir asırdan fazla süredir ürettiğimiz ürünlerimizin kalitesini ve tutarlılığını korurken enerji maliyetlerimizi ve karbon ayak izimizi azaltabiliriz.” dedi.
CemenTürk Dergisi
CemenTürk, 2008 yılından itibaren iki ayda bir yayınlanan hazır beton ve çimento sektörüne ait bir sektör dergisidir. AjansGN’nin öncü, yenilikçi ve istikrarlı kimliğiyle sektörel yayıncılığa önemli bir ivme kazandıran CemenTürk, sektörün ortak sesi olmaya devam etmektedir.
Benzer İçerikler
Yorum Yap