DS Makina Genel Müdürü
Yıldıray Yanık

Kısaca DS Makina’nın kuruluş hikayesinden
ve faaliyetlerinizden bahsedebilir
misiniz?
DS Makina 2011 yılında kurularak faaliyetlerine başladı. Çimento fabrikalarına makina teçhizat konusundan destek vermek üzerine kurulan bir şirket. Sonrasında hacmin ve portföyün daha da büyümesi gerektiğini düşünerek her biri kendi konusunda tercih edilen dünyaca ünlü markaların temsilciliklerini aldık. Şu anda temsilciliğini yaptığımız Çinli, Alman ve Danimarkalı markalar var. Şirketimizin kurulduğu tarihten günümüze kadar geçen zaman içerisinde gelişen şartlar bize farklı sektörlere de hizmet etme fırsatı verdi. Sürekli tek bir sektörde kaldığınız zaman sıkıntı yaşayabiliyorsunuz. Bu sebeple DS Solar doğdu. DS Solar kısa sürede güneş enerjisi santralleri kurulumunda çok sayıda referansı olan bir firma haline gelmiştir. Çimento ve güneş enerjisine ek olarak bir de imalat alanımız bulunuyor. Sektör gözetmeksizin mekanik imalatlar yapıyor ve mühendislik, montaj çözümleri sunuyoruz. Artık bize “Ne iş yapıyorsunuz, ne üretiyorsunuz?” diye sorulduğunda gönül rahatlığıyla “Çözüm üretiyoruz” diyoruz. Mühendislik, üretim, satış, montaj ekiplerimiz ve temsilcisi olduğumuz firmalar ile farklı sektörlerde farklı çözümler üretebiliyoruz. Genel merkezimiz İstanbul’da ancak Türkiye’nin her yerindeki çimento fabrikalarında çalışmalar yapıyoruz. Şirket politikası olarak da hacmimiz ve kapasitemiz yettiğince iş alıyoruz. Üstüne çıkmıyoruz. Amacımız elimizdeki işi en kaliteli şekilde teslim etmek. Kapasitemizin üzerinde iş alıp kalitemizden uzaklaşmak istemiyoruz.
Şirketinizin sunduğunuz hizmet ve ürün portföyünden
bahseder misiniz? Öne çıkan ürün ya da ürün gruplarınız
hangileridir? Özellikle çimento sektörüyle ilgili olan çalışmalarınızdan
detaylı bahseder misiniz?
Daha önceki sektörel deneyimlerimiz sayesinde döner fırın, soğutma, değirmen gibi çimento sektörü içerisindeki tüm ekipmanlara yönelik bir bilgi birikimimiz oldu. DS Makina olarak da çimento sektöründeki makina, ekipman ve yedek parça ihtiyacını karşılamaya çalışıyoruz. Çin menşeili CNBM Smart’ın ve Luoyang Zhili’nin Türkiye temsilcisiyiz. Buradaki üretim gücünü de sektöre yansıtıyoruz. Çimento fabrikaları içerisinde istenen en küçüğünden en büyüğüne tüm ana ve yardımcı ekipmaları tedarik edebiliyoruz. Bu bizim için büyük bir avantaj. Hem ekipman hem de yedek parça olarak hizmet sunabiliyoruz. Buna ek olarak Alman menşeili Agrichema’nın da Türkiye temsilciğini almış durumdayız. Burada bir ihtiyaç ve açık olduğunu görerek piyasaya konusunda deneyimli bir marka ile girdik. Yaptığımız çalışmalarla da kısa sürede buradaki boşluğu doldurduk. Ayrıca Çin firmalarının Türkiye’ye tanıtılması ve güven oluşturulması konusunda önemli işler yaptığımızı düşünüyorum. Türkiye’deki çimento fabrikalarının sayısı ciddi rakamlara ulaştı. Beraberinde fabrikaların birçok farklı ihtiyaçları ortaya çıkıyor. Bu anlamda onlara destek olmak çin var gücümüzle çalışıyoruz. Temsilcisi olduğumuz güçlü firmalar ile satış yaptıkça sektörün de bize olan güveni de artıyor.
Nasıl bir çalışma sisteminiz var?
Müşterilerimizden gelen talepler genellikle ürün ve teknik anlamda hazır istekler şeklinde oluyor. Biz de bu ürünleri temsilciliklerimiz vasıtasıyla doğrudan tedarik edip teslim ediyoruz. Mühendislik tarafında yine temsilcisi olduğumuz firmaların teknik taraflarını kullanmış oluyoruz. Ancak bazen talep direkt temin edilecek ekipman ya da yedek parça değil de imalat olarak da gelebiliyor. Bu noktada proje ve üretim metotları olarak müdahale ediyoruz ve destek veriyoruz. Genellikle imalatına ihtiyaç duyulan malzemenin sipariş ile birlikte verilen projesini uyguluyoruz. Fakat detaylı projesi olmayan ya da bizim tasarlayıp geliştirmemiz gereken durumlarda ise işin mühendislik kısmını da üstleniyoruz.
2019 yılında yaşanan ekonomik dalgalanmalar ülkemizdeki
iş hayatını olumsuz etkiledi. Hem sektörel hem de şirketiniz
açısından 2019 yılını değerlendirir misiniz?
2019 yılı çimento sektörü için zorlu bir yıl oldu. Bu duruma paralel olarak bizim için de öyleydi. Çünkü azalan talep neticesinde üreticiler de arzı düşürmek durumunda kaldı. Buna bağlı olarak tesisler kapasitelerinin altında üretim yapmak zorunda kaldılar. Neticesinde de yedek parça ve ekipmana olan ihtiyaç da düştü. Doğal olarak bu ortamda yeni yatırımlar da eskisi gibi olmuyor. Ama biz az da olsa temsilciliklerimiz tarafında ürünlerimizin satışına devam ettik. İmalat tarafında da yeni işler yaptık. Çalıştık ve yeni çözümler ürettik. İyi bildiğimiz konuları diğer sektörlere yaydık. Aslında kendimizi geliştirmeye yatırım yapmış olduk.
DS Makina’yı rakiplerinden farklılaştıran özellikleri nelerdir?
Neden bir müşteri olarak sizi tercih etmeliyim?
Bence bizi tercih etmelerinin sebebi müşterilere daha samimi geliyor oluşumuz. Çok resmi ve net çizgilerimiz yok. Kuralcı bir sistemimiz de yok. Ben bir firma sahibi olarak imalat yada diğer konularda ekibime desteğim gerekiyorsa, kollarımı sıvar yardımcı olurum. Bu sebeble bizi tercih eden müşterilerimize, bu daha samimi geliyor olabilir. Bunun yanında teknik olarak da güçlüyüz ve sektörel deneyimimiz yüksek. O sebeple de bizi tercih ediyorlar diyebilirim. Ben 2004 yılında çimento sektörüne girdim. Biz sektörde hep dostluklarımızla yürüdük. İnsanlarla birebir ilişkilerimiz hep çok iyi oldu. Bu demek değil ki işlerimizi dostluklarımızla aldık. Aldığımız her işimizde bizim teknik yeterliliğimiz ve fiyatlarımız ön planda oldu.
Satış, pazarlama ve satış sonrası hizmetler konusunda
nasıl bir yapılanmanız var?
Satış ve pazarlamada öncelikle bu sektöre girerken bu işte öncü olan kişilere danıştık. Kimseye rakip olarak ortaya çıkmadık. Ortada bir pasta var ve biz de bu pastadan bir dilim almak istiyoruz dedik. Nasıl bir iş yapıp, nasıl bir yol izlememiz gerektiğini dostlarımızdan da dinledik. Yapımızın oluşumunda en başta herkese kendimizi tanıttık ve tüm fabrikalara gitmeye çalıştık. Tanındıktan ve yapımız oturduktan sonra talepler gelmeye başladı. Yıl içerisinde birkaç kere çimento fabrikalarını ziyaret ediyoruz ve geziyoruz. Çünkü yerinde tespit yapılması gereken ve görmemiz gereken durumlar olabiliyor. O tespitleri bir bir yerinde yapıyoruz. Yapımızı özetlersek; bol müşteri ziyareti yapıyoruz, birebir ilişkilerimizi her zaman sıcak tutuyoruz, satış ve pazarlama tarafını güncelliyoruz ve teknik destek olarak her soruya cevap vermeye çalışıyoruz. Zaman zaman temsilcisi olduğumuz gruplardan da destek alıyoruz.
Satış sonrasında nasıl bir yol izliyorsunuz?
Satış sonrasında yedek parça konusunda bir sorun olursa teknik destek veriyoruz. Ama genelde yedek parça verdiğimiz için satış sonrasında bir talep olmuyor. Ancak üründe sorun varsa yenisiyle değiştirme durumumuz oluyor. Genelde temsilcisi olduğumuz firmaların ürünleri sorunsuz çalışmakta. Sadece bazen yedek parça ihtiyacı oluyor, hemen gereğini yapıyoruz.
2020 yılının ilk çeyreğini çok kısa bir süre sonra bitireceğiz.
2020 yılından beklentileriniz nelerdir?
2019 yılı büyüme hedefimizi tutturma konusunda başarılı olduk. 2020 yılının henüz başında yaşadığımız gelişmeler bize bu yılın zor geçeceğini gösteriyor. Ama daha çok çalışıp daha çok üreteceğiz. Bu dönemde ağırlıklı olarak insana yatırım yapmayı planlıyoruz
Eklemek istediğiniz bir şey var mı?
Türkiye’de nitelikli personel açığı var. Çimento sektöründe de hal böyle, diğer sektörlerde de. Hal böyle olunca bir ara eleman eksiği oluşuyor. Bu sebeple kimse istediği kriterlerde personel bulamıyor. Benim de meslek lisesi geçmişim var. Türkiye’de meslek liselerine hak ettiği değer gösterilmediği sürece, ara personel açığı gittikçe büyüyecek. Nitelikli personel yetişmediği için nitelikli iş de çıkmıyor. Bu açık kapanırsa biz ülke olarak hep beraber daha da büyük olabiliriz. Çözüm Üretebiliriz… 

Paylaş

CemenTürk, 2008 yılından itibaren iki ayda bir yayınlanan hazır beton ve çimento sektörüne ait bir sektör dergisidir. AjansGN’nin öncü, yenilikçi ve istikrarlı kimliğiyle sektörel yayıncılığa önemli bir ivme kazandıran CemenTürk, sektörün ortak sesi olmaya devam etmektedir.

Yorum Yap

© 2022 CemenTürk Dergisi - Tüm Hakları Saklıdır.

HAKKIMIZDA

CemenTürk, 2008 yılından itibaren iki ayda bir yayınlanan hazır beton ve çimento sektörüne ait bir sektör dergisidir. AjansGN’nin öncü, yenilikçi ve istikrarlı kimliğiyle sektörel yayıncılığa önemli bir ivme kazandıran CemenTürk, sektörün ortak sesi olmaya devam etmektedir.

Exit mobile version