M. Zeki KANADIKIRIK

Genel Müdür

Akçansa
Yapı malzemeleri sektörünün lideri konumumuzla çalışmalarımızı güçlü şekilde sürdürdüğümüz bir yılı geride bıraktık. İstanbul-Büyükçekmece, Çanakkale ve Samsun- Ladik’teki 3 fabrikamız, hazır beton markamız Betonsa ile Karadeniz, Marmara ve Ege bölgelerine yayılmış 30’a yakın hazır beton tesisimiz, 4 çimento terminalimiz, 2 limanımız ile faaliyet gösterdiğimiz tüm bölgelerde ülke ekonomisine katkı sağlayacak çalışmalara imza attık.
2021, tıpkı diğer yıllarda olduğu gibi, inovasyon odaklı çalışmalarımız ile, yurt içi ve yurt dışındaki müşterilerimizin taleplerini karşılayacak ürünler ve çözümler geliştirdiğimiz bir yıl oldu. Bununla beraber, faaliyet gösterdiğimiz bölgelerde parçası olduğumuz toplumun yaşam kalitesini yükseltmek amacıyla geliştirdiğimiz sosyal projelerimiz de devam etti.
Türkiye’nin gururu olan projelerde yer almaktan mutluyuz

Tabii, Türkiye’nin gururu olarak görülebilecek pek çok projede çözüm ortağı olarak yer almaktan mutluluk duyuyoruz. Son olarak bu projelere 1915 Çanakkale Köprüsü’nü örnek verebiliriz. Hazır beton markamız Betonsa, Vodafone Business iş birliğiyle Smart Beton adını verdiğimiz bir ürün geliştirdi. Kurumumuz, 1915 Çanakkale Köprüsü’nde kullandığı Smart Beton ürünü ile betona yerleştirdiği akıllı sensör aracılığıyla beton dayanımını anlık takip edebiliyor.
Yine benzer şekilde özel bir ürün olan Hidromix’i pazara sunduk. Bu ürün, su depoları, havuzlar, teras ve çatılar gibi su geçirimsizlik özelliği aranılan projelerde yapısal yalıtım sağlamak üzere geliştirildi. Betonsa tesislerinde hassas üretim ve kalite süreçlerinden geçerek üretildi. Hidromix, üstün durabilite özelliği sayesinde, yapının servis ömrü boyunca maruz kalacağı bütün fiziksel ve kimyasal çevresel etkilere karşı dayanaklılık gösteriyor. Proje ihtiyaçlarına özel olarak tasarlanan Hidromix’in yapı sektörüne büyük avantajlar sağlayacağına inanıyoruz.
2021’e sektörel açıdan baktığımızda ise, sektör olarak ihracat gücümüz ile Türkiye’nin dünyada ilk sıralarda bulunduğunun altını çizmek gerekir. Sektör olarak uluslararası alanda ihracatta liderlik konumumuzu korumaya devam ediyoruz.
2022 yılında da ekonomimiz ve toplumumuz için değer yaratacak çalışmalara imza atmaya devam edeceğiz

2022’de odağımız enerji konusunu doğru yönetmek, enerji kaynaklarını verimli kullanmak olacak. İçinde bulunduğumuz yılda, tüketimin değişmeyeceğini düşünüyoruz. Kur bu yıl da belirleyici olacaktır. İhracat kısmına ayrı bir parantez açmak gerekiyor. Sektörümüz ve ekonomimiz açısından çok önemli bir konu ve biz de önemli oyuncuların başında geliyoruz.
Tabii, sürdürülebilirlik açısından baktığımızda da, sektörümüz açısından 2022’nin en belirleyici konu başlıklarının başında temiz ve sürdürülebilir enerjinin geleceğini söyleyebiliriz. Bu noktada fosil yakıtları ikame eden alternatif yakıtların kullanım oranını önemli ölçüde artırmak, operasyonlarımızdaki enerji verimliliği potansiyelini açığa çıkarmak ve yenilenebilir enerji kaynaklarını değerlendirmek, çevrenin korunması, iklim değişikliği ile mücadele ve maliyet yönetimi bu yılın önemli gündem maddeleri arasında yer alacak.
Sürdürülebilirliği finansal boyutunun ötesinde ekolojik ve sosyal boyutları ile de tüm faaliyetlerimizin merkezinde tutmaya; 2022 yılında da ekonomimiz ve toplumumuz için değer yaratacak çalışmalara imza atmaya devam edeceğiz.
 

Paylaş

CemenTürk, 2008 yılından itibaren iki ayda bir yayınlanan hazır beton ve çimento sektörüne ait bir sektör dergisidir. AjansGN’nin öncü, yenilikçi ve istikrarlı kimliğiyle sektörel yayıncılığa önemli bir ivme kazandıran CemenTürk, sektörün ortak sesi olmaya devam etmektedir.

Yorum Yap

© 2022 CemenTürk Dergisi - Tüm Hakları Saklıdır.

HAKKIMIZDA

CemenTürk, 2008 yılından itibaren iki ayda bir yayınlanan hazır beton ve çimento sektörüne ait bir sektör dergisidir. AjansGN’nin öncü, yenilikçi ve istikrarlı kimliğiyle sektörel yayıncılığa önemli bir ivme kazandıran CemenTürk, sektörün ortak sesi olmaya devam etmektedir.

Exit mobile version