Rahmi Aydemir / Aydemirler A.Ş. – İş Geliştirme Yöneticisi
Türk sanayisinin reforme edilmesi gerektiğine olan inanç ve düşünce artık kaçınılmaz hale geldi. 1980’lerde yaklaşık 20 yıllık bir sürede eşik atlayan sanayimiz şimdilerde birkaç sektör dışında dünya ile rekabet edecek durumda değil. Ancak mevcut sektörlerin de yeni dünya düzeninde yerini sağlamlaştırması için yeni girişimler ve değişimlere ihtiyacı olacak.
Bugün ülkemizde 20’den fazla çimento üreticisi bulunmaktadır. Günümüzde gerek fiyat ve performans gerekse kapasite konusunda Dünyada ilk beşte olan Türk çimento sektörünü; bugünlerde iç piyasadaki durgunluk, enerji kalemlerindeki fiyat artışı ve yaklaşık birkaç yıl önce ihracat yasağını kaldıran Suudi Arabistan’ın oyuna katılması baskılıyor. Elbette küresel ekonomideki yavaşlamayı ve dış politikadaki tutumu da dikkate almakta fayda var. Ancak konumuz şuan Türk endüstrisi ve yakalamamız gereken bir tren var. Montaj ülkesinden bilgi ve katma değeri yüksek teknoloji ihraç edebilecek altyapıyı oluşturmak için geç kalmış değiliz, özellikle hammadde bolluğu, iş gücüne katılım oranı ve jeopolitik konumumuz endüstrimiz açısından oldukça avantajlı iken…
Çimento Sektörünü Gelecekte Ne Bekliyor?
Sektörün şuan ülke ekonomisin lokomotiflerinden olduğu ve yakın gelecekte de bu gerçeğin değişmeyeceği aşikar! Dünyadaki konumumuzu korumak ve yeni düzende yer almak istiyorsak sürekli olan bu proseslerde; karbon nötr teknolojilere ve bakım planlamaya yatırım yapmakta fayda var.
Birkaç tez incelemesi ve araştırma sonucu ile çimento sektörünün geleceğine göz atalım:
1970’lere kadar dünya sanayisindeki tüm gelişmeleri Avrupa ve Amerika cephesinden izledik. Taylor’ın metodlarından buharlı lokomotiflere ve Henry Ford’un T modeline kadar tüm heyecan verici girişimler bir asır ya da daha kısa bir sürede gerçekleşti.
1973 yılına geldiğimizde batı dünyasını sarsan petrol krizi hükümetlerden, dev firmalara ve topluma kadar ekonomiye ortak olan herkesi etkiliyordu. Japon ekonomisi neredeyse çökmek üzereydi ve bu durum ülkenin endüstrisini de derinden etkiledi. Ancak krizleri fırsata çevirebilecek birileri her zaman çıkar ve öylede oldu. Taiichi Ohno ismi kulağa yabancı gelebilir fakat Toyota’yı bugün neredeyse bilmeyenimiz yok! Bugün ders kitaplarında okutulan Toyota Üretim Sistemi Japon ekonomisinin kurtarıcısı ve endüstrisinin baş kahramanı oldu. 2. Dünya savaşını kaybederek çıkmış bir ülke 30 yıl gibi kısa bir sürede sanayisiyle tüm dünyanın ilgisini çekmeyi başarmıştı.

Paylaş

CemenTürk, 2008 yılından itibaren iki ayda bir yayınlanan hazır beton ve çimento sektörüne ait bir sektör dergisidir. AjansGN’nin öncü, yenilikçi ve istikrarlı kimliğiyle sektörel yayıncılığa önemli bir ivme kazandıran CemenTürk, sektörün ortak sesi olmaya devam etmektedir.

Yorum Yap

© 2022 CemenTürk Dergisi - Tüm Hakları Saklıdır.

HAKKIMIZDA

CemenTürk, 2008 yılından itibaren iki ayda bir yayınlanan hazır beton ve çimento sektörüne ait bir sektör dergisidir. AjansGN’nin öncü, yenilikçi ve istikrarlı kimliğiyle sektörel yayıncılığa önemli bir ivme kazandıran CemenTürk, sektörün ortak sesi olmaya devam etmektedir.

Exit mobile version