Erzen Erez
Haznedar Grup Yönetim Kurulu Üyesi

Sektörünüz ve Türkiye özelinde değerlendirdiğinizde
2019 yılı şirketiniz açısından
nasıl geçti?
Refrakter sanayinin tüketimde yaklaşık olarak %85 civarında çelik ve çimento endüstrilerine bağlı olması, bu endüstrilerdeki üretim artış veya düşüşlerinin sektörümüze doğrudan yansımasına neden olmaktadır. Bu sebeple çelik sektörünün 2018 ve 2019’da üretim düşüşü yaşaması refrakter tüketimini de doğal olarak etkilemiştir. Türk inşaat sanayisinin de yavaşlaması çimento sektöründe durgunluk meydana getirmiştir. Fakat çimentodaki bu durgun dönem revizyonlar için kullanıldığından ve refrakter alımı devam ettiğinden 2019 satışlarımıza büyük yansımaları olmamıştır.
Haznedar Grup, 2019’da yurt içi piyasasındaki daralmaya takiben meydana gelen açığı farklı sektörler ve ihraç pazarlarıyla doldurmuştur. Son dönemde çöp yakma fırınları ve enerji santrallerine yaptığımız satışlar içerisinde olduğumuz ulusal sıkıntıyı göreceli olarak daha az hissetmemizi sağlamıştır. Bu stratejimiz doğrultusunda 2019 yılında ihracatımız iç piyasa satışlarımızı geçmiştir.
Bu yıl içerisinde şirketiniz bünyesinde
yaptığınız yatırımlar, yeni ürünler,
lansmanlar vb. gelişmeler nelerdir?
Haznedar Grup son dönem büyümesinde istikrar ve devamlılığı yakalamak, üretim kapasitesini ve verimliliğini arttırmak adına önemli makine / ekipman yatırımları yapmıştır. 2018 yılının sonunda Vardar Dolomit’de başladığımız yeni temper fırını yatırımımız 2019’un ilk çeyreğinde üretime başlamıştır. Ayrıca aynı dönemde siparişini verdiğimiz üç presimiz önümüzdeki ay içerisinde İstanbul ve Kuzey Makedonya’daki tesislerimizde kurulacaktır.
Ürünlerimiz büyüyen müşteri portföyümüzün ihtiyaçlarına göre Ar-Ge laboratuvarımızda yaptığımız çalışmalar sonucu her daim geliştirilmeye tabi tutuluyor. Örneğin 2019 yılında yapılan Elazığ ferrokrom projeleri bu tip bir fırının tamamıyla yerli refrakter ürünlerle tamamlandığı ilk projedir ve refrakterinden uygulamasına her şeyiyle Haznedar Grup tarafından yapılmıştır
 Genel olarak 2020 yılından beklentiniz nasıl? Bu yıl için hedefleriniz ve genel
stratejileriniz neler olacak?

2020 yılında çelik sektöründe geride bıraktığımız 2018-2019 yıllarındaki üretime oranla %5-8 arası bir artış bekliyoruz. Fakat bu artış refrakter sektörüne çok büyük yansımalar yapabilecek bir oran değil. 2019’da uzun duruş ve revizyonlar yapan çimento sanayinde ise üretim 2020 yılında da düşük seyredecek gibi ve bu durum refrakter talebinin bu yıl da beklenenin altında olacağını hissettiriyor. Kısacası 2019 yılı yurt içi piyasasındaki düşüşlerin etkilerini 2020 yılında da hissetmek mümkün.
2020 yılında geçtiğimiz dönemde yapmış olduğumuz yatırımlarımızdan en iyi verimi alarak ve hizmet standartlarımızı arttırarak büyüyen müşteri kitlemize servis vermeyi amaçlıyoruz. Yeni sektör ve yeni müşterilere yaptığımız açılımlar doğrultusunda da %10’luk bir büyüme hedefliyoruz.
Sektörel olarak baktığınızda bu yıl bizi
nasıl gelişmeler bekliyor?
2020 yılı yerel piyasa için çok hareketli geçmeyecektir. Biz yurt içi çelik ve çimento sanayilerinin 2021’de daha büyük bir ivme yakalayacaklarına inanıyoruz. Bu nedenle de bu durgun dönemde Haznedar Grup olarak ihracatımızı arttırmayı ve son yıllarda uluslararası alanda gelişmekte olan sanayilere ağırlık vermeyi planlıyoruz.

Paylaş

CemenTürk, 2008 yılından itibaren iki ayda bir yayınlanan hazır beton ve çimento sektörüne ait bir sektör dergisidir. AjansGN’nin öncü, yenilikçi ve istikrarlı kimliğiyle sektörel yayıncılığa önemli bir ivme kazandıran CemenTürk, sektörün ortak sesi olmaya devam etmektedir.

Yorum Yap

© 2022 CemenTürk Dergisi - Tüm Hakları Saklıdır.

HAKKIMIZDA

CemenTürk, 2008 yılından itibaren iki ayda bir yayınlanan hazır beton ve çimento sektörüne ait bir sektör dergisidir. AjansGN’nin öncü, yenilikçi ve istikrarlı kimliğiyle sektörel yayıncılığa önemli bir ivme kazandıran CemenTürk, sektörün ortak sesi olmaya devam etmektedir.

Exit mobile version