5 yıl önce Türkiye pazarına giren İtalyan Mapei, bu yıl çimento katkıları alanında Ankara Polatlı’da kurduğu yeni üretim hattıyla, 2019 yılında yüzde 10’luk pazar payı hedefliyor. Mapei Türkiye Genel Müdürü Selman Tarmur, şirketin felsefesini ‘yerel bir şirket gibi düşünürken, küresel vizyonla hareket etmek’ olarak açıklıyor. Selman Tarmur ile Mapei’yi ve Türkiye çimento sektöründeki hedeflerini konuştuk.
Mapei ve sahip olduğu geniş ürün yelpazesinden 
bahsedermisiniz?
Mapei, 1937 yılında Milano’da kurulmuş. Bugün global pazarda çok önemli ve büyük bir oyuncu. Trendleri oluşturan, yönlendiren, ürün geliştirme için büyük kaynaklar ayıran öncü bir firma. Her tür zemin, duvar ve kaplama malzemelerinin uygulanması için yapıştırıcı ve tamamlayıcı ürünler üretiminde dünya lideri olan Mapei, aynı zamanda 16 ana ürün grubu altında, su yalıtım ürünleri, ısı yalıtım ürünleri, zemin kaplama ürünleri, özel harçlar, çimento ve beton katkıları, yeraltı inşaatı için ürünler, spor tesisleri için ürünler, beton ve tarihi yapıların restorasyonu ve denizcilik sektörü için ürünler gibi 5 binden fazla ürünün üretim ve satışını yapıyor. Grubun 2018 profili 5 kıtada 82 alt kuruluş, 34 ülkede 79 üretim tesisi ve grup bünyesinde istihdam edilen 10.000’e yaklaşan çalışan olarak özetlenebilir.
Mapei Türkiye pazarına 5 yıl önce girdi. 5 yılda kat 
ettiğiniz mesafeyi ve önümüzdeki 5 yıl için şirket hedeflerinizi 
anlatır mısınız?
Geçtiğimiz 5 sene fabrikadaki üretime ve tedarik zincirine dönük yatırımlar ile geçti; bu esnada satış ve bayilik ağlarımızı da geliştirdik. Bundan sonraki hedefimiz kalitesini dünya çapında son derece prestijli projeler ve pazarlarda ispatlamış ürünlerimiz ile büyümek ve piyasada lider konuma gelmektir. Kendimizi Türkiye pazarında çok geniş ürün gamımız ile iş ortaklarımıza ve müşterilerimize profesyonel çözümler sunan bir çözüm ortağı olarak görüyoruz. Gerek mükemmel ürünlerimiz gerek profesyonel teknik servisimiz ile pazarda iş ortaklarını ve müşterilerini mutlu eden bir firma olarak tanınmayı hedefliyoruz.
Çimento katkıları üretimi için bu sene hat kurulumu gerçekleştirdiniz. Üretim kapasiteniz ve tesisle ilgili bilgi 
verir misiniz?
2018’de Ankara Polatlı fabrikamızda kurduğumuz, tamamen otomasyona dayalı olarak üretim yapabilen, paslanmaz çelik tank ve mikserlere sahip olan, çimento katkı hattımız ile şu anda Türkiye’deki tüm çimento fabrikalarının ihtiyacını karşılayacak üretim kapasitesine sahibiz.
2019 için hedefleriniz nelerdir?
2019 için hedeflerimizi çimento katkı pazarının % 10’una sahip olmak, çimento üretiminde kimyasalların daha etkin olarak kullanımını sağlamak ve çimento üretiminde analiz yöntemlerinin daha kapsamlı olarak kullanılması ile ihtiyaçların tam olarak karşılanmasına öncülük etmek olarak sayabiliriz. Şu an içinde bulunduğumuz ekonomik durum sizin hedeflerinizi güncellemenize sebep oldu mu? Türkiye piyasasında her zaman fırsatlar olduğuna inanıyoruz. Şu an ekonomik durumda ciddi problemler olmasına rağmen fırsatlar da var. Biz mevcut bütçe hedeflerimizi değiştirmeden bütçemizi tutturmak için çalışmaya devam ediyoruz. Üretim, satış ve sevkiyatlarımıza kesinti olmadan devam ediyoruz. Hayat devam ediyor ve bizlerde piyasalardaki değişimlere kendimizi adapte ederek çalışmaya, üretmeye ve katkı koymaya devam etmek zorundayız. Ekonomimizin en kısa zamanda düzelmesi en içten temennimizdir. Biz üzerimize düşeni yaparak üretmeye devam ediyoruz.
Nasıl bir pazarlama stratejisi belirlediniz?
Pazarlama stratejimizin temelinde yerel pazar ihtiyaçlarını anlamak yatıyor. Mapei’de yerel bir şirket gibi düşünürken, küresel vizyonla hareket etmek şirket felsefesidir. Biz de Mapei Türkiye olarak geniş global ürün gamımız içerisinden Türkiye yapı kimyasalları pazarının ihtiyaçlarına uygun ürün ve sistemlerimize odaklanıyoruz, Milano’daki AR-GE merkezi ve Polatlı üretim tesisi işbirliği ile mevcut formülasyonları yerel ihtiyaç ve standartlara uyumlu hale getirerek Türkiye pazarının ihtiyaçlarına cevap verebilecek özel ürünler geliştiriyoruz. Bunun yanı sıra konusunun uzmanı mühendislerimiz ve şantiye destek personelimiz tarafından Türkiye genelinde sunduğumuz teknik destek hizmetimiz ve teknik eğitimlerimizle de pazarda fark yarattığımızı düşünüyorum
Türk inşaat sektörünün durumu dikkate alındığı zaman 
yapı kimyasallarının geleceği hakkında neler söylenebilir?
Kentsel dönüşüm, renovasyon ve yapısal güçlendirme çalışmalarındaki ivme ve büyük kamu projeleri ile büyümeye devam edeceğini öngördüğümüz pazarda, yüksek performanslı, yenilikçi ürünler ve profesyonel teknik destek sunabilen markaların başarılı olacağını düşünüyorum.
Sektörün sizce en önemli sorunu nedir?
Türkiye deprem kuşağında olan bir ülke ve binalarımızın çoğu depreme dayanıklı değil. Şu an halen 7 milyondan fazla konut riskli yapı olarak kabul ediliyor. Bu riskli binaların yenilenmesi gerekmektedir. Yenileme yapılırken de teknolojik olarak en iyi yapı malzemeleri kullanılmalıdır.
Hedef çok uzun yıllar dayanan binaları inşa etmek ve bu inşaat esnasında da yüksek standartta malzemelerin kullanılması bizim sektörümüzün önceliği olmalıdır. Yine deprem örneğini vermek gerekirse korozyona uğramış binalar depreme karşı çok daha dayanıksızdır. Binalarda korozyona karşı mukavemet için su yalıtımı çok önemlidir. Ülkemizde su yalıtımı yapılmamış çok sayıda bina bulunmaktadır. 01 Haziran 2018’de yürürlüğe giren “Binalarda su yalıtım yönetmeliğinin’’ uygulanması korozyon mukavemeti açısından çok önem arz edecektir.
Kendinizden bahseder misiniz? Günde kaç saat çalışıyorsunuz? 
İş dışında neler yapıyorsunuz? Hobilerinizhayatınıza nasıl bir değer katıyor?
İstanbul Teknik Üniversitesi Makine Mühendisliği ve Marmara Üniversitesi MBA programlarını tamamladım. Uzun yıllar Bosch Termoteknik bünyesinde çalıştım. 2009-2013 arası Bosch Termoteknik Genel Müdürlüğü ile Orta Doğu ve Kafkasya Bölge direktörlüğü görevlerini üstlendim. 2013-2015 arası Bosch Thermotechnology GmbH (Almanya) şirketinde Merkezi Klima Sistemleri iş kolunda Global Başkan Yardımcılığı görevinde bulundum. 2015-2017 arası Kaleseramik AŞ’de Başkan Yardımcılığı ve 2017-2018 arası Belenco Kuvars Sistemlerinde Genel Müdür olarak çalıştım. Haziran 2018 itibarıyla Mapei Türkiye Genel Müdürü olarak göreve başladım. Seyahat etmek, sivil toplum kuruluşlarında faaliyetler göstermek, tarih, politika ve felsefe kitapları okumak ve spor yapmak ilgi alanlarım arasında.

Paylaş

CemenTürk, 2008 yılından itibaren iki ayda bir yayınlanan hazır beton ve çimento sektörüne ait bir sektör dergisidir. AjansGN’nin öncü, yenilikçi ve istikrarlı kimliğiyle sektörel yayıncılığa önemli bir ivme kazandıran CemenTürk, sektörün ortak sesi olmaya devam etmektedir.

Yorum Yap

© 2022 CemenTürk Dergisi - Tüm Hakları Saklıdır.

HAKKIMIZDA

CemenTürk, 2008 yılından itibaren iki ayda bir yayınlanan hazır beton ve çimento sektörüne ait bir sektör dergisidir. AjansGN’nin öncü, yenilikçi ve istikrarlı kimliğiyle sektörel yayıncılığa önemli bir ivme kazandıran CemenTürk, sektörün ortak sesi olmaya devam etmektedir.

Exit mobile version