TOBB Türkiye Çimento ve Çimento Ürünleri Meclis Başkanlığı görevine oybirliğiyle seçilen TÜRKÇİMENTO Yönetim Kurulu Başkanı Fatih Yücelik, sektörün önce insan yaklaşımıyla güvenli üretim önceliğini koruyarak, yurt içi ve yurt dışında büyümesini devam ettirmeyi hedeflediklerini söyledi.
TOBB Çimento ve Çimento Ürünleri Meclis toplantısında konuşan Fatih Yücelik, Türkiye’nin Vietnam’ın ardından dünyanın ikinci büyük üreticisi olduğunu hatırlatarak, 100’ün üzerinde ülkeye ihracat gerçekleştiren çimento sektörünün en büyük pazarının ABD olduğunu belirtti. Yücelik, çimento sektörünün yaklaşık 17 bin kişiyi istihdam eden, 1,7 milyar dolar ciro ve 1,1 milyar dolar ihracat geliri ile ülke ekonomisine önemli katkı sağlayan stratejik bir sektör olduğunu vurguladı.
Çevre konusunun çimento sektörünün en önemli gündem maddelerinin başında geldiğini vurgulayan Fatih, şunları söyledi: “Enerji verimliliği yatırımları, biyokütle kullanımı, atık ısıdan elektrik üretimi, katkılı çimento üretimi konularında sektörümüzde büyük yatırımlar yapılıyor. Sürdürülebilirlik alanında alınan önemli aksiyonlar var. Uzun yıllardır yaptığımız enerji verimliliği yatırımları ile karbon emisyonlarını azaltan bir sektörüz. Türk çimento sektörü alt yapı hazırlığını kendi öz sermayesiyle yapan çimento sektörünün mevzuatlar anlamında desteklenmesi ve uygun şekilde hazırlanmış belediye atıklarının ekonomiye kazandırılması önemlidir. Bu yaklaşım sıfır atık stratejisinin de önemli adımlarından biri olmalıdır.”
Yeşil Mutabakat ve sınırda karbon vergisi konuları kamu özel sektör olarak birlikte üzerine gidilmesi gereken ve önümüzdeki dönemde sektörün ihracat gücünü azaltabilecek önemli tehditlerden biri olduğuna dikkat çeken  Yücelik, “Sektörümüz kendine düseni yaparak yatırımlarıyla çevreci üretimi desteklemekte ve düşük karbon salınımı ile birçok ülkeye örnek olmaktadır. Çevre yatırımı için de ek teşviklerin gündeme alınması sürecin desteklenmesi açısından önemli görülmektedir. TÜRKÇİMENTO olarak önemli olarak konuyla ilgili Karbon Yol Haritası çalışmasını önümüzdeki günlerde kamuoyu ile paylaşacağız” dedi.
 

Paylaş

CemenTürk, 2008 yılından itibaren iki ayda bir yayınlanan hazır beton ve çimento sektörüne ait bir sektör dergisidir. AjansGN’nin öncü, yenilikçi ve istikrarlı kimliğiyle sektörel yayıncılığa önemli bir ivme kazandıran CemenTürk, sektörün ortak sesi olmaya devam etmektedir.

Yorum Yap

© 2022 CemenTürk Dergisi - Tüm Hakları Saklıdır.

HAKKIMIZDA

CemenTürk, 2008 yılından itibaren iki ayda bir yayınlanan hazır beton ve çimento sektörüne ait bir sektör dergisidir. AjansGN’nin öncü, yenilikçi ve istikrarlı kimliğiyle sektörel yayıncılığa önemli bir ivme kazandıran CemenTürk, sektörün ortak sesi olmaya devam etmektedir.

Exit mobile version